تدارک ترامپ برای میزبانی از رئیس‌جمهور فرانسه در عمارت «مونت ورنون»

کدخبر: ۲۰۹۲۲۹
دونالد ترامپ و ملانیا قرار است دوشنبه شب در ضیافت شامی میزبان رئیس‌جمهور فرانسه و همسرش باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که ظاهرا هنوز خاطره خوب ضیافت شام با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را در طبقه دوم برج ایفل در ماه جولای گذشته فراموش نکرده است، تصمیم دارد دوشنبه شب آن ضیافت را در یکی از مکان‌های تاریخی مهم آمریکا تکرار کند.

پیشتر اعلام شده بود رئیس جمهور آمریکا و ملانیا، همسر ترامپ پیش از این از رئیس جمهور فرانسه و بریجیت، همسر او برای شرکت در یک ضیافت شام در عمارت باشکوه «مونت ورنون» در ایالت ویرجینیا دعوت به عمل آورده‌اند. این عمارت متعلق به جرج واشنگتن، اولین رئیس جمهور تاریخ آمریکا بوده است. همچنین عمارت مونت ورنون به عنوان  نمادی از روابط ویژه میان فرانسه و آمریکا شناخته می‌شود.

 عمارت مونت ورنون که یکی از بناهای تاریخی متعلق به قرن هیجدهم میلادی و یکی از پربازدیدترین مکان‌های تاریخی آمریکاست، قرار است دوشنبه شب چهار ساعت زودتر برای این دیدار تاریخی تعطیل شود. در سال 1961 میلادی جرج کندی، رئیس جمهور وقت آمریکا و مهمانانش با قایق ریاست جمهوری به این عمارت وارد می‌شدند. همچنین این مکان در آن سال میزبان رئیس جمهور وقت پاکستان بود و آن ضیافت در بخش شرقی این عمارت برگزار شد. عمارت مونت ورنون که در 15 مایلی واشنگتن، پایتخت آمریکا قرار دارد هرساله میزبان بیش از یک میلیون  بازدیدکننده است.

هنوز جزئیاتی زیادی درباره دیدار میان روسای جمهور آمریکا و فرانسه و همسرانشان در این مکان منتشر نشده است. پیشتر اعلام شده بود که توافقنامه هسته‌ای ایران یکی از محورهای گفتگو میان دونالد ترامپ و امانوئل مکرون خواهد بود. همچنین هنوز اخباری از حضور اعضای دموکرات کنگره آمریکا یا رسانه‎‌های خبری در این ضیافت شام اعلام نشده است. اما بنا بر اعلام برخی منابع خبری ترامپ هیچ‌یک از نمایندگان دموکرات را به ضیافت شام با رئیس جمهور فرانسه و همسرش دعوت نکرده‌ است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید