شفر تمدید قراردادش با استقلال را مشروط کرد

کدخبر: ۲۰۹۲۷۶
سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال جدیدترین خواسته هایش برای ادامه حضور در استقلال را مطرح کرد.
 شفر تمدید قراردادش با استقلال را مشروط کرد

وینفرد شفردر مورد نحوه قرارداد دستیارانش و اینکه آیا صحبت از حضور فرهاد مجیدی در استقلال شده است خواست پاسخ دهد که مدیر رسانه‌ای تیم استقلال اعلام کرد که صحبت حضور فرهاد مجیدی در کادر فنی که توسط یکی از رسانه‌ها مطرح شده کذب است و باشگاه استقلال آن را تکذیب می‌کند.

شفردر مورد اینکه گفته می‌شود طبق مصاحبه زمانی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال شفر باید یک سال دیگر در باشگاه استقلال بماند گفت: اگر آقای زمانی این را گفتند همینطور است دیگر، من به ایشان علاقه دارم اما در این سطح دو موضوع مطرح است یکی اینکه ما می‌توانیم مسیر را با هم طی کنیم و استقلال را به عنوان یکی از بهترین باشگاه های آسیا تبدیل کنیم. الان من قهرمانی پرسپولیس را تبریک گفتم و این تیم قهرمان لیگ برتر شده است اما در رسانه‌های خارجی بیشتر در مورد استقلال صحبت می‌شود.

وی افزود: استقلال یک برند بزرگ است مانند رئال مادرید. مثلا اگر شما به بانکوک بروید نمادهایی از باشگاه رئال مادرید و بارسلونا را می‌بینید این اتفاق باید برای استقلال هم رخ دهد. شاید هواداران استقلال در ایران و خارج از کشور به 30 میلیون نفر برسند. برای همین استقلال این پتانسیل را دارد تا درآمدزایی خوبی داشته باشد. می‌دانم که نظر مدیرعامل محترم باشگاه هم روی همین موضوع است. من می‌خواهم که استقلال در رده‌های بالا باشد. پایین بودن بسیار آسان است اما هر سانتیمتر بالارفتن کار بسیار دشواری است. با کار کردن می‌شود ستاره سوم هم روی پیراهن استقلال ثبت کرد. این یک نوع کار است و یک نوع هم این است که باشگاه رو به عقب حرکت کند اما زمانی که همه اعضای باشگاه و تیم با هم باشند این اتفاق رخ نمی‌دهد. الان همه چیز دست باشگاه است و نمی‌خواهم راجع به آن حرف بزنم. ما دو بازی حساس در لیگ داریم و همچنین بازی در فینال جام حذفی و بعد از آن لیگ قهرمانان آسیا. بعد از اینکه این بازی‌ها تمام شد من می‌توانم بگویم آره یا خیر، اما در این بین شایعاتی خیلی راحت مطرح می‌شود و همین آدم‌هایی که می‌توانند این شایعات را اعلام کنند همان‌هایی هستند که می‌توانند استقلال را به مرحله پایین برسانند.

وی در ادامه عنوان کرد: این را هم بگویم که من و کادر فنی‌ام در قبال هواداران مسئولیت داریم. در بازی مقابل العین 90 یا 100 هزار تماشاگر به ورزشگاه آمده بود و عده‌ای هم بیرون از ورزشگاه بودند. اما بعد از بازی در خارج از ورزشگاه هیچ مشکلی بوجود نیامد. مسئله‌ای که در آلمان، یونان و خیلی از کشورهای دیگر بوجود می‌آید اما این هواداران استقلال می‌توانند ایده‌آل خوبی باشند. من نمی‌خواهم بعد از یک سال 10 هزار تماشاگر به ورزشگاه بیاید و تیم پایین جدول باشد. آن هم در حالیکه ما در کویت و در بازی که میزبان آن الاهلی بود هواداران بسیار زیادی داشتیم و این نکته بزرگی است. استقلال می‌تواند یکی از بهترین باشگاه‌های آسیایی باشد. رسیدن به این، بسیار سخت اما شدنی است.

شفر در پاسخ به این سوال که چه نظری در مورد تمدید قرارداد بازیکنان تیمش دارد، گفت: اگر من در استقلال بمانم وریا غفوری و امید ابراهیمی هم باید بمانند. وریا یکی از بهترین بازیکنان داخل ایران است. ابراهیمی ژنرال و فرمانده تیم است و چندین سال زمان می‌برد که یکی مثل ابراهیمی پیدا شود. ابراهیمی همان بازیکنی است که برای پیروزی و موفقیت لازم داریم. وریا در دیدار برابر الهلال بالاتر از سطح خودش بازی کرد. او خسته بود اما رفت و برگشت‌های خوبی انجام داد و گل هم زد. اگر مربی تیم ملی بودم و عملکرد وریا را می‌دیدم هر روز به او ویتامین می‌دادم تا در جام جهانی هم آماده باشد. به کی‌روش بابت این بازیکنان تبریک می‌گویم. اگر در استقلال بمانم این بازیکنان هم باید بمانند. وقتی می‌خواهید خانه‌ای بسازید باید پایه‌هایش مستحکم باشد. در استقلال این دو بازیکن باید بمانند همانطور دستیارانم.

وی ادامه داد: وریا غفوری و امید ابراهیمی جایی نمی‌توانند بروند اگر من در استقلال بمانم. شاید این دو پیشنهاداتی داشته باشند اما ما نمی‌گذاریم اینها بروند. همینطور برای پرسپولیس و دیگر تیم‌ها نیز این شرایط وجود دارد ما صدتا بازیکن مثل وریا و ابراهیمی نداریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید