شکایت فعالان از دولت بلژیک و تاسیسات هسته‌ای آن

کدخبر: ۲۰۹۴۶۴
یک ائتلاف از فعالان، شکایتی را علیه دولت بلژیک و تاسیسات هسته‌ای تیهانگ و دوئل تنظیم کرده‌ است. این اقدام در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها از وقوع حوادث هسته‌ای جدی در میان ساکنان نزدیک به آنها در کشورهای همسایه انجام شد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، فعالان ضد هسته‌ای از کشورهای بلژیک، آلمان و هلند شنبه شکایتی را علیه دولت بلژیک و تاسیسات هسته‌ای ئوئل و تیهانگ در بلژیک ارائه کردند و تاکید داشتند که رآکتورهای سالخورده تاسیسات مذکور تهدید زیادی برای امنیت هستند.

صدها فعال بلژیکی در شهرهای مختلف به خیابان‌ها آمدند و شکایات از طریق ائتلاف سه‌گانه "تیهانگ را متوقف کنید" به دست پلیس رسید. این تاسیسات در ۶۰ کیلومتری محل تلاقی مرز آلمان و هلند با بلژیک قرار داد و تاسیسات هسته‌ای دوئل در شهر بندری آنتورپ در نزدیکی مرز هلند قرار دارد.   

شهروندانی که در نزدیکی این رآکتورها سکونت دارند شامل ساکنانی در آلمان و هلند، شدیدا نگران وضعیت سلامتی خودشان هستند خصوصا آنکه ترک‌های میکرو در دیگ‌های فشار بالا دیده شده است. این دو تاسیسات هسته‌ای طی سال‌های اخیر بارها به دلایل حوادث متعدد تعطیل شده‌اند. با این حال آژانس امنیت هسته‌ای بلژیک تاکید دارد این ترک‌ها قطعا هیچ تاثیری روی سلامت افراد ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید