ملکه انگلیس ۹۲ ساله شد + نکات جالب درباره الیزابت دوم

کدخبر: ۲۰۹۴۹۳
ملکه انگلیس رکورددار طولانی‌ترین دوره سلطنت در تاریخ انگلیس است به طوریکه هنگام تاجگذاری او در سال ۱۹۵۳ هنوز سه نخست‌وزیر اخیر این کشور به دنیا نیامده بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، الیزابت دوم، ملکه انگلیس که از سال 1953 در این کشور سلطنت کرده است، امروز شنبه (21 آوریل) 92 ساله شد. با این حال، وی مراسم تولد رسمی خود را در یک روز شنبه در ماه ژوئن برگزار می‌کند تا شرایط آب و هوایی مناسب باشد.

اسپوتنیک به این مناسبت به 10 نکته درباره زندگی ملکه انگلیس پرداخته است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1. ملکه الیزابت دوم رکورددار طولانی ترین دوره سلطنت در انگلیس است و حتی از مادربزرگ خود، ملکه ویکتوریا نیز مدت بیشتری بر انگلیسی ها سلطنت کرده است. مراسم تاج‌گذاری وی در روز 2 ژوئن سال 1953 برگزار و از طریق تلویزیون پخش شد. وی در زمان حیاتش 21 نخست وزیر انگلیس و 16 رئیس جمهور آمریکا را دیده است. هنگام تاجگذاری وی در سال 1953، هنوز سه نخست‌وزیر اخیر این کشور (تونی بلر، دیوید کامرون و ترزا می) متولد نشده بودند.

2. ملکه انگلیس نه تنها به رانندگی علاقه دارد، بلکه در لندن آموزش‌های مکانیک و رانندگی کامیون دیده است. وی نخستین مقام بلندپایه انگلیس است که در جنگ جهانی دوم خدمت کرده است. همچنین وی تنها فردی در انگلیس است که بدون گواهینامه رانندگی و داشتن پلاک بر روی خودروی خود، مجاز به رانندگی در این کشور است.

3. وی به نژاد سگ «کورگی» علاقه دارد و از سال 1953، از بیش از 30 سگ با این نژاد نگهداری کرده است.

4. الیزابت دوم هنگامی که تنها 6 سال داشت، صاحب خانه شد. در سال 1932، مردم ویلز در محوطه یک کاخ سلطنتی، خانه‌ای به وی تقدیم کردند که به زبان محلی «کلبه کوچک» نام گرفته است.

5. وی در طی مدت سلطنت خود بیش از 4 میلیون نامه دریافت کرده است. همچنین وی از سال 1953، بیش از 50 هزار کارت تبریک کریسمس ارسال کرده است.

6. در سال 2005، الیزابت دوم بر 88 قوی جوان ادعای مالکیت کرد. وی همچنین یک فیل، دو لاک پشت بزرگ، یک پلنگ خالدار آمریکایی و دو تنبل دارد که در باغ وحش لندن قرار دارند و همگی از جمله هدایای دیگر کشورها به وی بوده اند.

7. وی روز 21 آوریل متولد شد؛ با این حال، مراسم تولد وی در یک روز شنبه در ماه ژوئن برگزار می‌شود. او در خانه‌ای شخصی در لندن به دنیا آمد. اکنون در محل تولد وی، یک رستوران چینی تاسیس شده است.

8. ملکه انگلیس در کاخ باکینگهام با یوری گاگارین، نخستین فضانورد جهان، دیدار کرد. وی همچنین با نخستین فضا نورد زن و نیل آرمسترانگ و ادوین آلدرین، نخستین مردانی که بر ماه قدم برداشتند، ملاقات کرده است.

9. ملکه انگلیس کلکسیون جواهرات بزرگی دارد که بیشتر آن را جواهرات سلطنتی تشکیل می‌دهند. برخی از این جواهرات برای وی به ارث رسیده و برخی دیگر نیز به او اهدا شده اند. بزرگترین الماس صورتی در جهان به او تعلق دارد.

10. در نهایت، ملکه انگلیس به زبان فرانسوی مسلط است و هنگام سفرها و ملاقات‌های رسمی به این زبان صحبت می‌کند و نیازی به مترجم همزمان ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید