بهترین پرچمدار گوشی های هوشمند موبایل موجود در بازار

کدخبر: ۲۰۹۵۲۷
کلیک : گلکسی S9 تلفن هوشمندی است که به تازگی توسط سامسونگ معرفی و به بازار عرضه شده است. در این مطلب می‌خواهیم با ارایه چند دلیل به شما ثابت کنیم که گوشی گلکسی اس ۹ بهترین پرچمدار موجود در بازار محسوب می‌شود.
بهترین پرچمدار گوشی های هوشمند موبایل موجود در بازار

گلکسی S9 یک نسخه تکامل یافته از نسل پیشین پرچمدار سامسونگ بوده که با بهبود‌های فراوان در بخش‌های مختلف همراه شده است. این کمپانی برخلاف دیگر سازندگان که بیشتر تولیدات امسالشان صرفا کپی از مدل‌های دیگر بود، راه خودش را پیش گرفته و با قدرت تمام به سمت جایگاه‌های بالاتر در حال حرکت است. در ادامه شما را با فاکتورهایی که گوشی گلکسی اس ۹ سامسونگ را به این درجه از موفقیت رسانده‌اند، آشنا می‌کنیم. همراه کلیک باشید. (بررسی تخصصی گلکسی اس 9؛ نهمین کهکشان سامسونگ)

بهترین تجربه عکاسی با تلفن هوشمند

اگر می‌خواهید تجربه عکاسی با یک تلفن‌ هوشمند را به بهترین شکل ممکن داشته باشید، گوشی گلکسی اس ۹ اینجا برای شما است تا تمام و کمال پاسخگوی نیازتان باشد. سامسونگ با بهره گیری از فناوری گشودگی دیافراگم دوگانه برای دوربین این پرچمدار، عملکردش را به چشم انسان شبیه کرده تا کاربر به بهترین خروجی ممکن از تصویر دست یابد. این لنز می‌تواند با عریض شدن تا f/1.5، با جذب بیشترین میزان نور، تصاویری با روشنایی بالا را به ثبت برساند. با توجه به این موضوع، گوشی گلکسی اس ۹ سامسونگ در حال حاضر تنها تلفن هوشمندی محسوب می‌شود که قادر به باز کردن دریچه دیافراگم لنز تا این حد است. اما حالت دیگری هم برای دوربین این پرچمدار قابل فعال سازی بوده که دریچه دیافراگم را تا f/2.4 می‌بندد و از جذب بیش از حد نور جلوگیری می‌کند. نتیجه این فناوری، ثبت تصاویری خواهد بود که از صحیح‌ترین میزان روشنایی برخوردارند و خبری از نویزهای آزاردهنده در آن‌ها نیست. (دریچه دیافراگم دوگانه سامسونگ گلکسی اس 9 را بهتر بشناسید)

اما اگر گوشی گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ را داشته باشید، نه تنها به فناوری گشودگی دیافراگم دوگانه دسترسی خواهید داشت، بلکه با موجود بودن دو لنز برای دوربین، عکاسی پرتره با همان افکت بوکه‌ای که پس زمینه را تار می کند، در اختیارتان قرار می‌گیرد. گلکسی S9 پلاس تصاویر فوق العاده با کیفیتی را در این حالت به ثبت می‌رساند به راحتی می‌تواند با DSLR‌های حرفه‌ای موجود در بازار به رقابت بپردازد.

اما توانایی‌های گلکسی S9 در بخش دوربین تنها به قابلیت عکاسی آن ختم نشده و سامسونگ ویژگی جذابی را با نام Super SlowMotion در این قسمت قرار داده است. این ویژگی که در هر دو مدل پرچمدار سامسونگ موجود بوده، به شما امکان ضبط ویدیو‌های صحنه آهسته‌ با نرخ فوق العاده 960 فریم بر ثانیه را می‌دهد. با روشن بودن این قابلیت، 0.2 ثانیه از فیلم، به 6 ثانیه تبدیل می‌شود.

در بخش دوربین گلکسی S9 شاهد قابلیت‌های فراوانی هستیم که مشابه‌شان را در دیگر مدل‌های موجود در بازار پیدا نمی‌کنیم. AR Emoji، بیکسبی ویژن، سلفی پرتره، سلفی واید و بسیاری دیگر از این موارد در رابط کاربری موجود بوده که هر کدام به نحوی در قدرت بالای این هندست در این بخش، تاثیر گذاشته‌‌‌اند.

ظاهر فوق العاده زیبا و انحصاری سامسونگ

اکنون در برهه‌ای از زمان هستیم که اکثر تلفن‌های هوشمند از نظر ظاهری شباهت زیادی به هم دارند. سازندگان هم به جای اینکه فکری به حال این یکنواختی در طراحی کنند، بیشتر به کپی از یکدیگر علاقه نشان می‌دهند. با آمدن ناچ در بخش بالایی نمایشگر گوشی‌ اسنشال فون، اپل، هواوی، ایسوس و تعدادی دیگر از سازندگان مطرح، بدون هیچ ایده‌ای، به کپی از روی این مدل پرداختند و در حال حاضر بیشتر پرچمداران بازار دارای ناچ بالای نمایشگر هستند.

اما سامسونگ، گلکسی S9 را با زبان طراحی اختصاصی خودش که آن را برای نسل قبل هم پیاده کرده بود، روانه بازار کرد و یک بار دیگر موفقیتش در بخش ظاهر را تکرار نمود. سامسونگ در گلکسی S9 از همان نمایشگر با لبه‌های خمیده که اکنون به نوعی امضای این کمپانی محسوب شده، استفاده کرده و حاشیه‌های بدنه را به حداقل‌ترین حالت ممکن رسانده است.

شیشه‌ استفاده شده برای بدنه گلکسی S9، علاوه بر کیفیت بالا، تاثیر زیادی بر زیبایی دستگاه گذاشته و حس لوکس بودن را به کاربر القا می‌کند.

بهترین در اسپیکر و ویژگی‌های صوتی

قدرت سامسونگ در بخش صدا بعد از خرید Harman بیش از پیش شد و بدین ترتیب این کمپانی از بهترین نمونه صوتی موجود برای پرچمدار جدیدش استفاده کرده است. گوشی گلکسی اس ۹ اکنون از اسپیکر استریویی استفاده می‌کند که صدا در آن نه تنها حجم بالایی داشته، بلکه از کیفیت بسیار خوبی هم برخوردار است. این اسپیکر استریو که همراه با نرم افزار Dollby atoms در گوشی قرار گرفته، تجربه بسیار عالی را در این زمینه ایجاد می‌کند.

سامسونگ بر خلاف اکثر کمپانی‌های سازنده تلفن‌های هوشمند، همچنان جک صوتی 3.5 میلی متری را از روی پرچمدار جدیدش حذف نکرده تا کاربر برای استفاده از هدفون‌های معمولی نیاز به تبدیل‌ و دیگر موارد این چنینی نداشته باشد. علاوه بر این‌ها هدفونی که درون جعبه محصول موجود بوده، مانند نسل قبل، کیفیت بسیار بالایی داشته و به جرئت می‌توان آن را بهترین نمونه‌ای دانست که تا کنون درون جعبه تلفن‌های هوشمند قرار گرفته است.

قدرت بالای سخت افزاری و نرم افزاری

مدت‌ها است که سامسونگ از چیپست اختصاصی اگزینوس در تلفن‌های هوشمندش استفاده می‌کند. این چیپست که ساخته خود کمپانی سامسونگ بوده، از همان ابتدا عملکرد بسیار خوبی را در مدل‌های مختلف از خودش نشان داده و تا کنون رضایت کاربران را به دنبال داشته است. مطمئنا سامسونگ با دانستن این که چه نوع قطعه سخت افزاری بر روی تلفن هوشمندش می‌تواند بهترین عملکرد را داشته باشد، هماهنگ‌ترین چیپست خودش را بر روی پرچمدار جدیدش قرار داده است. اگزینوس 9810 به همراه یک پردازنده 8 هسته‌ای بر روی گوشی گلکسی اس ۹  قرار گرفته که پاسخگوی تمام نیازهای پردازشی کاربران خواهد بود.

علاوه بر این‌ها با بهره گیری از 4 گیگابایت رم و همچنین بهینه سازی‌های مختلف انجام شده در این اسمارت فون، بهترین تجربه مولتی تسکینگ در اختیارتان قرار خواهد گرفت. البته گوشی گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ با 6 گیگابایت رم، عملکرد عالی‌تری خواهد داشت.

با وجود اینکه پشتیبانی از حافظه micro SD در تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند به فراموشی سپرده شده، اما سامسونگ همچنان این امکان را به کاربر می‌دهد تا با استفاده از این کارت‌های micro SD به فضای بیشتری از حافظه دسترسی داشته باشد.

نرم افزار بخش دیگری است که گلکسی S9 در آن بسیار قدرتمند ظاهر شده است. در این پرچمدار شاهد اندروید اوریو همراه با رابط کاربری Samsung Experience هستیم.

قابلیت‌های کاربردی فراوان

حسگر عنبیه چشم که به عنوان یکی از امن‌ترین روش‌ها برای رمزگذاری به کار می‌رود، در گوشی گلکسی اس ۹ قرار گرفته و کاربر توسط آن می‌تواند دستگاه را قفل کند. این اسکنر با بهبود زیادی نسبت به نسل قبل همراه بوده و اکنون به صورت همزمان با فناوری تشخیص چهره عمل می‌کند؛ بدین ترتیب سطح امنیتی کاربر توسط این گوشی، بسیار بالا می‌رود.

اما سامسونگ با وجود بهره گیری از اسکنر عنبیه و قابلیت تشخیص چهره، سنسور اثرانگشت را برخلاف اقدام اپل در آیفون X، حذف نکرده و شاهد قرار گیری آن بر روی قاب پشتی دستگاه هستیم. مطمئنا با قرار گیری این قابلیت‌ها در گلکسی اس 9، دیگر نیاز به نگرانی برای محافظت دستگاه در برابر عوامل مختلف نبوده و خیال کاربر را در این باره راحت می‌کند.

Dex یکی دیگر از قابلیت‌های جالب موجود در گلکسی S9 است که آن را سال پیش هم دیده بودیم. توسط این داک مخصوص سامسونگ، می‌توان با متصل کردن دستگاه به مانیتور، از آن به عنوان کامپیوتر استفاده کرد. امکان استفاده از ماوس و کبیورد هم در این حالت برای کاربر وجود دارد.

IP68، نمایشگر همیشه روشن و دکمه هوم با پشتیبانی لمس سه بعدی، از دیگر قابلیت‌های موجود در گلکسی S9 هستند که این پرچمدار را به این جایگاه بالا رسانده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید