باشگاه شلخته ایی که سرنوشتش شوم شد!

کدخبر: ۲۰۹۵۶۰
تیم نفت تهران با قبول شکست سنگین مقابل تیم پارس جنوبی جم به مسابقات لیگ یک کشور سقوط کرد.
باشگاه شلخته ایی که سرنوشتش شوم شد!

صعود آرام نفت در فوتبال ایران، با سقوطی ناگهانی به پایان رسید. نفت تهران از لیگ یک به لیگ برتر رسید، سهمیه آسیایی گرفت، تا آستانه قهرمانی لیگ برتر جلو رفت و حتی حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان را تجربه کرد. همه این مسیر، با تصمیم فروش نفت تهران توسط وزارت نفت به پایان رسید و قطعی شدن سقوط این تیم به لیگ یک با شرایط نامعلوم مالکیت و عدم اعتنای وزارت نفت، شاید مثل راه آهن و صبا نقطه پایان این تیم ریشه دار تهرانی باشد.

این تیم تهرانی که در لیگ هفدهم، با انواع و اقسام مشکلات رو به رو بود، در نهایت با قبول شکست سنگین مقابل پارس و با کسب 24 امتیاز بعد از هشت سال حضور در لیگ برتر، به مسابقات لیگ یک سقوط کرد. نفت تهران که از ابتدای لیگ شانزدهم توسط شرکت ملی نفت ایران به بخش خصوصی واگذار شده بود، طی دو سال اخیر با مشکلات مالی و مالکیتی بسیار زیادی دست و پنجه نرم کرد. این تیم از ابتدای لیگ هفدهم، توسط سه مالک مختلف اداره شد و مربیان زیادی را به خود دید. علی کریمی اولین مربی نفت لقب گرفت اما با خروج از این تیم قبل از شروع لیگ برتر جای خود را به حمید درخشان داد. در ادامه و طی انفعالاتی عجیب علی کریمی جایگزین درخشان شد و پس از چهار مسابقه، دوباره جای خود را به درخشان داد. پس از فرا رسیدن نیم فصل دوم، درخشان با نفتی‌ها خداحافظی کرد و آتیلا حجازی به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد که عمر مربیگریش بیشتر از یک بازی نبود.

با شروع نیم فصل دوم، مسئولین کمیته نقل و انتقال وزارت نفت این تیم را به شرکت تهران کاررسا واگذار کردند و مسئولین این شرکت برای نجات تیم خود، هومن افاضلی را به عنوان سرمربی برگزیدند. این مربی در ابتدا نتایج درخشانی کسب کرد و تیم تحت هدایت خود را از منطقه خطر نجات داد. اما پس از سپری کردن هفت بازی، در سراشیبی سقوط قرار گرفت و با تحمل پنج شکست پیاپی سقوط خود به لیگ یک را قطعی کرد.

نفت تهران در لیگ دهم به مسابقات لیگ آزادگان سقوط کرد و طی حضور هشت ساله‌ی خود، حضور در بین هشت تیم برتر آسیا ، فینال جام حذفی و کسب مقام سوم لیگ پانزدهم را تجربه کرد.

حال باید دید با سقوط شاگردان افاضلی به لیگ یک، تکلیف مالکیت این تیم چه خواهد شد. پیش از این زمزمه‌هایی به گوش می‌رسید که وزارت نفت خود مالکیت نفت تهران را دوباره بر عهده می‌گیرد و به دنبال حل مشکلات این تیم خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید