معاون اول رئیس‌جمهوری ابلاغ کرد

دلار 3800 تومانی برای واردات/ ارز دونرخی شد؟

کدخبر: ۲۰۹۷۳۲
اقتصادنیوز: اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در ابلاغیه‌ای، دستگاه‌های اجرایی کشور را مکلف به اجرای تصویب‌نامه هیئت وزیران مبنی بر پرداخت 3 هزار میلیارد تومان یارانه ارزی و تخصیص دلار 3800 تومانی کرد.
دلار 3800 تومانی برای واردات/ ارز دونرخی شد؟

به گزارش اقتصادنیوز مصوبه هیات وزیران در جلسه 29 فروردین به منظور ساماندهی و مدیریت بازار ارز امروز توسط معاون اول رییس جمهور به دستگا‌های ذی‌ربط ابلاغ شد.

دلار 3800

مطابق این مصوبه سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است مبلغ سی هزار میلیارد ریال به تدریج و از طریق تخصیص تنخواه گردان در حساب ویژه ای که نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح می شود، واریز کند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است سازوکار ثبت سفارش را به نحوی تنظیم کند که کالاهای مشمول دریافت یارانه به صورت خودکار در برگ (فرم) ثبت سفارش مشخص و جهت تخصیص یارانه به صورت سیستمی به بانک مذکور ارسال شود.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران یارانه این اقلام را به ازای هر دلار چهار هزار ریال در زمان گشایش اعتبار به بانک عامل از محل اعتبار تخصیص یافته از حساب ویژه مذکور پرداخت می کند. پیش از این ارز مبادله‌ای هنگام ترخیص کالا به واردکنندگان تحویل داده می‌شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید