لاوروف: با همکاری چین مقابل کارشکنی آمریکا علیه برجام می‌ایستیم

کدخبر: ۲۰۹۷۴۵
وزیر امورخارجه روسیه با تاکید بر غیر قابل بازنگری بودن برجام، گفت: با همتای چینی خود توافق کردیم که روسیه و چین مقابل هرگونه کارشکنی و خرابکاری آمریکا علیه برجام بایستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف در نشست خبری مشترک با وانگ یی همتای چینی خود در پکن گفت: مسکو و پکن اجازه نخواهند داد هیچ کشوری توافق هسته ای با ایران را تخریب کند.

لاوروف و وانگ یی در این نشست خبری بار دیگر بر لزوم حفظ و ادامه حیات این توافق بین المللی تاکید کردند. 

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: توافقی که در سال 2015 به امضای مذاکره کنندگان (ایران و گروه 1+5) رسید، یکی از بزرگ ترین دستاوردهای دیپلماتیک بین‌المللی در دهه های اخیر می باشد که هر گونه تلاشی برای بازنگری در آن کاملا غیر ممکن خواهد بود. 

رئیس دیپلماسی خارجی روسیه افزود: ما در این مسیر کاملا با چین هماهنگ هستیم و اجازه نخواهیم داد که هیچ کشوری این توافق را که در چارچوب قطعنامه سازمان ملل به تصویب رسیده است، بر هم بزند. 

اظهارات امروز لاوروف در حالی است که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود تاکید کرد: برجام هیچگونه جایگزینی ندارد. 

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران نیز روز شنبه درباره هرگونه خروج آمریکا از توافق هسته ای وین هشدار داد و تاکید کرد که در صورت خروج واشنگتن از برجام، ایران گزینه های جدیدی را ارائه خواهد کرد.  وی گفت: بسیار بعید است که در صورت خروج آمریکا از توافق توافق، ایران در این توافق باقی بماند. 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری قرار است روز 12 ماه مه (22 اردیبهشت ) درباره ماندن در توافق هسته‌ ای با ایران و یا ترک یک جانبه آن تصمیم گیری کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید