آلترنت: چرا ریاست‌جمهوری ترامپ زودتر از آنچه انتظار می‌رفت به پایان می‌رسد؟

کدخبر: ۲۰۹۹۱۲
پایگاه اینترنتی آلترنت در گزارشی عواملی را که احتمالا موجب کناره‌گیری رئیس‌جمهور آمریکا از قدرت می‌شود، برشمرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی آلترنت در گزارشی نوشت: رسوایی‌هایی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، را احاطه کرده اند سریع‌تر از آنچه همه انتظار داشتند در حال گسترش هستند.

در این مطلب آمده است: تحقیقات «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، که یازده ماه طول کشیده است و همچنان ادامه دارد به نتایج جالبی دست یافته است. مولر شواهدی درباره همدستی با روسیه، جلوگیری از اجرای عدالت، سوءاستفاده از قدرت و فساد تعداد زیادی از افراد نزدیک به ترامپ از جمله فرزندان و داماد او جمع آوری کرده است.

اما در همین حال، ارتباط ترامپ با «استورمی دنیل» بازیگر فیلم‌های مستهجن، و فاش شدن ارتباط رئیس‌جمهور آمریکا با زنان دیگر نیز به این رسوایی‌ها اضافه شد. این‌ها کافی نبود و مسائل تجاری ترامپ در نیویورک نیز به این شرایط پیچیده اضافه شد و حالا مدارکی که درباره «مایکل کوهن» وکیل ترامپ، پیدا شده بر وخامت اوضاع و رسوایی‌های ترامپ افزوده است.

در ادامه این مطلب آمده است: مشکل بزرگتر این است که ترامپ آنقدر مشاوران خود را تغییر داده است که حالا کسی نمی‌تواند در این باره به او یک توصیه منسجم بدهد و پیام‌های توییتری او که بدون فکر منتشر می‌شوند، مدام باعث تکامل چالش‌های داخلی و سیاست خارجی می‌شوند.

کمتر از هفت ماه تا انتخابات میان دوره‌ای کنگره باقی مانده است و انتقادات علیه دونالد ترامپ رو به افزایش است و همین موضوع او را به پایان ناگهانی دوره ریاست جمهوری اش نزدیک کرده است.

با اینکه به نظر می‌رسد اعضای جمهوری خواه کنگره تا قبل از برگزاری این انتخابات به ترامپ پشت نمی‌کنند، اگر او رابرت مولر، راد روزنستاین، جف سشنز و اعضای دیگر دولت را اخراج کند، امکان دارد این مقامات او را رها کنند. با توجه به آنچه در جریان است هر لحظه ممکن است ترامپ یکی از این افراد را اخراج کند.

اگر علیه اعضای خانواده ترامپ اعلام جرم شود، استعفای مصلحتی ترامپ اصلا دور از انتظار نخواهد بود. اگر دموکرات‌ها در ماه نوامبر اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورند احتمال استیضاح ترامپ در سال ۲۰۱۹ بالا می‌رود البته محکوم شدن ترامپ در مجلس سنای آمریکا غیر ممکن است.

سران جناح راست گرای مسیحیت انجیلی در حزب جمهوری‌خواه که رسوایی‌های ترامپ را مانعی برای پیشبرد شعار‌های مذهبی خود می‌دانند ۱۹ ژوئن برای تعیین یک راهبرد مناسب برای انتخابات میان دوره‌ای با او دیدار خواهند کرد. ممکن است این افراد تا دو ماه دیگر گزینه استعفای دونالد ترامپ را بررسی کنند و به جای او «مایک پنس» معاون او، را به جایش بگمارند. از نظر آن‌ها پنس باعث پیروزیشان می‌شود و این همه بحث و چالش را به همراه ندارد؛ اگر چنین اتفاقی بیافتد تاریخ یکبار دیگر تکرار می‌شود. زمانی که جمهوری خواهان به این نتیجه رسیدند که «ریچارد نیکسون» سی و هفتمین رئیس جمهور آمریکا از حزب جمهوری خواه، به دلیل رسوایی «واترگیت» برایشان خطرناک شده است در ژوئیه ۱۹۷۴ هیئتی از جمهوری خواهان کنگره به کاخ سفید رفتند و به نیکسون فهماندند که حمایت کنگره را از دست داده است.

در انتهای این مطلب آمده است: آمریکا دچار بحرانی بزرگتر از واترگیت است. خطر یک رکود بزرگ یا ورود به جنگ جهانی سوم به دلیل اقدامات رئیس جمهوری که به شدت مضطرب است یا از لحاظ ذهنی ثبات ندارد، این کشور را تهدید می‌کند. در نتیجه احتمال دارد ترامپ فقط ۱۴ ماه دیگر در پست ریاست جمهوری آمریکا باقی بماند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید