انقلاب اینستاگرام در گردشگری جهان

کدخبر: ۲۰۹۹۷۹
ایسنا:بر اساس تازه‌ترین یافته‌های پژوهشگران فعال در حوزه فضای مجازی و رسانه، شبکه اجتماعی اینستاگرام با افزایش محبوبیتش در سالهای اخیر، توانسته صنعت گردشگری و توریسم را در جهان متحول کرده و رونق خاصی ببخشد.
انقلاب اینستاگرام در گردشگری  جهان

 بر اساس نتایج تحقیقات جدید، شبکه اجتماعی اینستاگرام نحوه گردشگری گردشگران داخلی و خارجی را در جهان تغییر داده است، به گونه‌ای که هم اکنون بیشتر مردم به دنبال آن مکان‌هایی برای سفر و گردش هستند که عکس‌های زیبای آن را در صفحات مجازی موجود در شبکه اجتماعی اینستاگرام مشاهده کرده‌اند.

این روزها که کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام تحت تاثیر قابلیت‌های جدید و جذاب آن بسیار بیشتر از پیش شده است، بسیاری از مردم به دنبال کشف تصاویر جدید از مکان‌های جغرافیای خاص  و قطب‌های گردشگری جدیدی در داخل و خارج از کشورشان هستند.

این تصاویر که معمولا در صفحات مجازی و یا در هشتگ‌های معروف در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند، از تعداد لایک‌های بسیاری برخوردار می‌شوند و همین امر موجب می‌شود به بسیاری از کاربران دیگر هم پیشنهاد شود و بدین ترتیب، تصاویری که بیشتر توسط کاربران دیده و لایک شده‌اند، در صدر پیشنهادات اینستاگرام به کاربران جدید قرار می گیرند.

حالا پژوهشگران به تازگی در جدیدترین تحقیقاتی که انجام دادند، به این نتیجه رسیده‌اند که تصاویر به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام سلیقه و تمایل شهروندان به گردشگری را تغییر داده است بدین ترتیب که آنها با مشاهده و کشف نقاط جغرافیایی جدید و مناظر طبیعی و تاریخی، به مشاهده آن از نزدیک و سفر کردن به منطقه مذکور علاقمند می شوند بنابراین می توان گفت که اینستاگرام توانسته است نقش پررنگی در رواج توریسم و گردشگری اعم از بوم گردی، طبیعت گردی و گردشگری خارجی ایفا کند.

این تحقیقات می تواند به معنای آن باشد که اینستاگرام از پتانسیل های بسیار زیادی برخوردار است تا در زمینه های مختلف نظیر توسعه و رواج صنعت گردشگری و توریسم به کار گرفته شود.

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در میان کاربران فضای مجازی به شمار می‌رود که در این میان، نسل جوان و نوجوان از آن استقبال بیشتری نسبت به سایر رده‌های سنی کرده‌اند.

بر اساس آخرین تحقیقات و آمار منتشر شده در ژانویه سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، بیشترین تعداد کاربران این شبکه اجتماعی به کشورهای ایالات متحده آمریکا با بیش از ۱۱۰ میلیون کاربر، برزیل با بیش از ۵۷ میلیون و اندونزی با ۵۳ میلیون کاربر فعال در ماه، هند با ۵۲ میلیون، ترکیه با ۳۳ میلیون، روسیه با ۲۹ میلیون، ایران با ۲۴ میلیون، ژاپن با ۲۲ میلیون، انگلستان با ۲۱ میلیون و مکزیک با ۲۰ میلیون کاربر فعال در ماه تعلق دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید