«عصبانی نیستم» درآستانه اکران

عصبانی نیستم، فیلمی که عصبانی نشد + پوستر

کدخبر: ۲۱۰۱۷۶
فیلم پرحاشیه «عصبانی نیستم»، ساخته «رضا درمیشیان» تاکنون چهار بار تا پای اکران رفته اما هر بار مانع از اکران عمومی آن شده‌اند. رضا درمیشیان اما با وجود همه بی‌مهری‌ها همانند قهرمان فیلمش تلاش کرد عصبانی نشود یا دست‌کم عصبانیتش را بروز ندهد. حالا قرار است چهارشنبه هفته ‌آینده این فیلم اکران عمومی شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تابناک؛ «عصبانی نیستم» پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره چهارشنبه 12 اردیبهشت دومین فیلم بلند رضا درمیشیان اکران عمومی خواهد شد.

پس از چهارمین ممانعت، رضا درمیشیان در حساب کاربری‌اش در توییتر، توییت کرد: «امروز قرار بود عصبانی نیستم اکران شود، ولی باز نگذاشتند. تا این لحظه هیچ یک از مسئولان سینمایی حتی پاسخگوی من هم نیستند. به امضاها دقت کنید.»

در پیوست این توییت یک صورتجلسه را منتشر کرد که به امضای محمدابراهیم داروغه زاده، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، علیرضا رضاداد، مشاور رئیس سازمان سینمایی و عنصر کلیدی سازمان سینمایی و منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما رسیده بود.

مسئولان سازمان سینمایی ادعا کرده بودند، علت عدم اکران این فیلم در 25 بهمن ماه، انصراف پخش این فیلم است. اما در مناظره توییتری معاون سازمان سینمایی، مشخص شد این فیلم پخش دارد. در ادامه اما اتفاق دیگری افتاد و در حالی که داروغه زاده و محمدرضا و غلامرضا فرجی، علت عدم اکران فیلم را صرفاً پخش می‌خواندند و بر این موضع اصرار می‌ورزیدند، محمدمهدی حیدریان در مجلس تأکید کرد، فیلم باید برای اکران مجددا سانسور شود.

پس از افشای این اتفاق، این بار 120 تن از مطرح‌ترین سینماگران ایران در نامه‌ای خطاب به دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور ضمن انتقاد به وضعیت سینما، از جلوگیری از اکران فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» انتقاد کردند؛ 120 سینماگری که مشتمل بر مهم‌ترین عناصر سینمای ایران بود و در دوران بی‌عملی مدیریت خانه سینما، دست به قلم شده بودند و گلایه‌هایشان را مطرح کردند.

پرسش دیگر اینکه باید دید نسخه نهایی این فیلم که در ابتدا 110 دقیقه بود، چند دقیقه خواهد بود و آیا ساختار اصلی این فیلم حفظ شده یا وضعیتی شبیه به فیلم «خانه دختر» یافته است؟

«عصبانی نیستم» داستان «نوید» با نقش آفرینی نوید محمدزاده دانشجوی ستاره‌دار و اخراجی است که برای فراهم آوردن حداقل شرایط زندگی در رویارویی با بی‌اخلاقی‌های جامعه با خود تمرین می‌کند تا «عصبانی» نباشد و در تلاش است تا دختر مورد علاقه اش «ستاره» با بازی باران کوثری را از دست ندهد. در نهایت فیلم به یک تراژدی منتهی می‌شود اما این تراژدی در نسخه به نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر وجود نداشت. در پوستر فیلم که دیروز منتشر شد نیز اشاره شده است که دیدن این فیلم برای افراد زیر 15 سال توصیه نمی‌شود.

عصبانی نیستم

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید