تلفن‌های مشکوک ترامپ و نتانیاهو علیه ایران

کدخبر: ۲۱۱۰۳۰
بنا بر اعلام کاخ سفید، رئیس‌جمهور آمریکا به صورت تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره آنچه «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران» در منطقه خوانده شده است، گفتگو کرد.
تلفن‌های مشکوک ترامپ و نتانیاهو علیه ایران

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسرائیل نشنال نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک گفتگوی تلفنی به بحث درباره اقدامات ایران و موضوع خروج آمریکا از توافق هسته‌ای سال 2015 پرداختند.

این گفتگوی تلفنی روز شنبه صورت گرفت. کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگوی خود به بحث درباره «خطرات و چالش‌های پیش رو» در خاورمیانه و بویژه آنچه «اقدامات بی‌ثبات‌کننده دولت ایران در منطقه» خوانده شده، پرداختند.

گفتگوی تلفنی نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس جمهور آمریکا یک روز پیش از دیدار مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از سرزمین‌های اشغالی صورت گرفت. پمپئو در دیدار با نتانیاهو وعده داد کاخ سفید به توافقی برای «بهبود» توافق هسته‌ای ایران دست خواهد یافت و در غیر این صورت از این توافق خارج خواهد شد. پمپئو تاکید کرده بود رئیس جمهور آمریکا هنوز تصمیم نهایی خود را در خصوص توافق هسته‌ای ایران نگرفته است ولی احتمال خروج آمریکا از این توافق  زیاد است.

رئیس جمهور آمریکا -که مخالف توافق هسته‌ای ایران است-12 ماه می را به عنوان آخرین مهلت برای امضاء کنندگان اروپایی این توافق به منظور اصلاح آن تعیین کرده است و تهدید کرده در صورتی که این توافق اصلاح نشود، کشورش را از آن خارج می‌کند. توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام از سوی باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا به امضاء رسید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید