تاکید جهانگیری بر حضور بانوان ورزشکار

کدخبر: ۲۱۱۰۶۰
معاون اول رییس جمهور، اهمیت ورزش بانوان و فراهم شدن شرایط برای حضور بیشتر بانوان ورزشکار مسلمان در مجامع ورزشی را خاطرنشان ساخت و گفت: جمعیت مسلمان قاره آسیا قابل توجه است و باید برای حضور موثرتر و گسترده تر بانوان ورزشکار در مسابقات ورزشی تمهیدات لازم را فراهم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ معاون اول رییس جمهور  صبح امروز (دوشنبه) و در دیدار با شیخ احمد رییس شورای المپیک آسیابا اشاره به جایگاه ورزش در تقویت صلح و همبستگی در جهان امروز، گفت: شورای المپیک آسیا مسئولیت مهمی برای تقویت صلح و همبستگی در میان ملت‌های آسیایی دارد و باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کند.

اسحاق جهانگیری گفت: جایگاه، تنوع فرهنگی و مشکلات قاره آسیا را یادآور شد و تصریح کرد: باید از موضوعاتی مانند ورزش که می تواند منجر به اتحاد و دوستی کشورها شود استفاده کرد و این وظیفه مهم برعهده شورای المپیک آسیایی است.

وی افزود: غرب آسیا به لحاظ مردمی و مسایل موجود نیازمند تلاش های بیشتری برای تقویت صلح و همبستگی است.

معاون اول رییس جمهور سپس به همکاری مطلوب دولت ایران با کمیته ملی المپیک و اختصاص منابع برای توسعه ورزش کشور اشاره کرد و ادامه داد: ما در سطح جهانی همکاری گسترده ای با مجامع بین المللی ورزشی نظیر شورای المپیک آسیایی داریم و در سطح ملی تلاش کرده ایم ورزش همگانی و قهرمانی را در همه جای کشور توسعه دهیم.

معاون اول رییس جمهور ضمن ابراز امیدواری برای حضور تعداد بیشتری از مدیران و کارشناسان ایرانی در شورای المپیک آسیایی ،‌ گفت: سفر رییس شورای المپیک آسیایی به تهران می تواند راهکارهای توسعه مناسبات در زمینه های مورد علاقه طرفین را فراهم کند.

رییس شورای المپیک آسیایی نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه ورزش ایران در قاره آسیا، گفت: امروز شرایط مناسبی برای بازگشت ورزش ایران به دوران اوج خود بوجود آمده است و این امر مرهون سیاست گذاری صحیح دولت و کمیته ملی المپیک ایران در زمینه ورزش است.

شیخ احمد با بیان اینکه مهمترین هدف شورای المپیک آسیایی حفظ و تقویت خط صلح، دوستی و همکاری در قاره آسیاست، گفت: اگرچه شاهد اختلافات سیاسی در گوشه و کنار این قاره پهناور هستیم اما در زمینه ورزشی فعالیت ها در بالاترین سطح در حال انجام است و امیدواریم در سایه این فعالیت ها به اهداف کلان تعریف شده برای مسابقات المپیک دست یابیم.

وی با استقبال از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه ورزش بانوان مسلمان، گفت: امروز ورزش بانوان یکی از مهمترین موضوعات در دستور کار این شوراست و پیشنهادهای ارایه شده در این خصوص در حال بررسی و یا اجراست.

رییس شورای المپیک آسیا از سفر خود به تهران به عنوان سفری موفق یاد کرد و با ابراز اطمینان از حضور شخصیت های ایرانی در ارکان مختلف شورای المپیک آسیا، اظهار داشت ؛‌ خوشبختانه بین مردم و دولت ایران در زمینه ورزش تفاهم و همکاری نزدیکی وجود دارد که بسیار ارزشمند است.

در این دیدار که سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و دکتر صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک کشورمان نیز حضور داشتند، رییس شورای المپیک آسیا از معاون اول رییس جمهور کشورمان برای حضور در مراسم افتتاحیه بازیهای آسیایی که از تاریخ 27 مرداد تا 11 شهریور در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار می شود، دعوت کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید