صالحی: خارجی‌ها بیشتر حرف ما را جدی می‌گیرند

کدخبر: ۲۱۱۰۷۵
علی اکبر صالحی گفت: خارجی ها حرف های ما را جدی تر می‌گیرند تا برخی در داخل و اگر می‌گوییم که برای بازگشت به جایگاه به مراتب بهتر از گذشته ایران در عرصه هسته ای آمادگی کامل را داریم، بر اساس واقعیات سخن می گوییم.
صالحی: خارجی‌ها بیشتر حرف ما را جدی می‌گیرند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز دوشنبه در حاشیه آیین گشایش دبیرستان انرژی اتمی مشهد در جمع خبرنگاران گفت: ایران در عرصه دانش هسته ای در جایگاهی قرار دارد که مبتنی بر آن، اگر نتوانیم قول هایی را که با امضای برجام به ملت داده ایم عملی کنیم، به جایگاه پیشین و به مراتب جایگاه بهتری باز خواهیم گشت.

پیشران هسته ای 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص پروژه پیشران هسته ای نیز گفت: این پروژه به خوبی در حال پیشروی است و نقشه راه آن تنظیم شده و البته باید توجه داشت که پروژه ای درازمدت است. 

وی افزود: اکنون شش کشور دنیا دارنده پیشران هسته ای هستند؛ پنج کشور از این تعداد عضو شورای امنیت سازمان ملل بوده و تنها کشوری که خارج از عضویت شورای امنیت سازمان ملل صاحب پیشران شده هند است که با چندین سال تلاش آن هم با کمک روسیه به این مهم رسیده است. 

صالحی ادامه داد: با انگیزه ای که در جوانان ایرانی سراغ داریم و تجربه گرانبها در دانش هسته ای، عزم ما برای رسیدن به پیشران هسته ای بسیار بیشتر شده، به صورت شبانه روزی در حال کار و نسبت به نقشه زمان بندی طراحی شده جلوتر هستیم؛ در این زمینه نمی توانم جزییات بیشتری را بیان کنم. 

پروژه ملی یون درمانی 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص روند پیگیری پروژه بیمارستان یون درمانی نیز گفت: این پروژه به خوبی جلو می رود و در حال گذر به مراحل نهایی است. 

وی افزود: مرحله طراحی به عنوان فاز مهم این پروژه تمام شده است؛ این بیمارستان در نوع خود خاص و منحصر به فرد است که در غرب آسیا نمونه ای ندارد. 

صالحی ادامه داد: یون درمانی پدیده جدیدی در امر درمان امراض سخت درمان مانند سرطان است که البته پروژه عظیم و سنگینی از نظر مالی خواهد بود. 

وی گفت: حدود 200 میلیون یورو حجم سرمایه گذاری تجهیزاتی مورد نیاز این بیمارستان است و با توجه به نهایی شدن مراحل طراحی و نقشه های اجرایی، به زودی کار اجرای آن بر روی زمین شروع می شود. 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین به پاسخ توییتری وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا اشاره و بیان کرد: واکنش ظریف به این سخنان را حکیمانه، قدرتمندانه و بر اساس عقلانیت و منطق می دانم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید