مدیرعامل ستاد دیه کشور خبر داد

مهریه و چک بی محل، بیشترین جرائم غیرعمد در کشور

کدخبر: ۲۱۱۱۱۲
مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: صدور چک بدون پشتوانه و مهریه، بیشترین سهم جرائم غیر عمد کشور را دارا هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، اسدالله جولایی عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: ۱۲ هزار و ۷۶ زندانی جرائم غیرعمد در بند حضور دارند و در انتظار آزادی هستند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور بابیان اینکه ۱۲هزار زندانی کشور برای آزادی به ۹۰۰میلیارد تومان نیاز دارند، ابراز داشت: حدود هشت هزار نفر از این احکام محکومان جرائم مالی، دو هزار و ۵۰۰نفر مهریه، ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر دیه، ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر نفقه و ۱۴۰ تا ۱۵۰ نفر محکومان قتل شبه عمد و غیر عمد را شامل می‌شوند.

وی بابیان اینکه طی سال جاری برگزاری ۳۵۰جشن گل‌ریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد پیش‌بینی‌شده است، افزود: سال گذشته در قالب مراسم‌ مختلف و با تلاش ستاد دیه ۱۰ هزار و ۶۷۹ نفر زندانی جرائم غیرعمد با ۹۷۲میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان بدهی آزادشده و به کانون خانواده بازگشتند.

جولایی در ادامه تصریح کرد: ورود خیران و نیکوکاران در این بخش می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد پویش‌هایی از قبیل «ارمغان آزادی» و « زندان جای مادران نیست» یا ساخت مجموعه‌های هنری که توجه عموم را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جلب کند می‌تواند به این جریان تسریع بخشد.

 وی بابیان اینکه سال گذشته بیش از هشت هزار نیکوکار با پرداخت رقمی معادل ۴۵۰میلیون تومان توانستند سهم بسزایی در آزادی زندانیان ایفا کنند، افزود: بسیاری از طلبکاران و اولیاء دم با نیت تسریع درروند آزادی‌ها از حقوق حقه خود گذشت می‌کنند که این‌گونه اقدامات باید در جامعه بیش‌ازپیش فرهنگ‌سازی شود.

هموطنان از طریق سامانه # ۷۷۷۷*۷۸۰* می‌توانند کمک‌های خود را از یک هزار تا ۲۰۰ هزار تومان برای آزادی زندانیان غیرعمد عمد واریز کنند و اگر می خواهند تنها در آزادی زندانیان زن مشارکت داشته باشند، می‌توانند مبالغ خود را به واسطه وارد کردن کد دستوری # ۱۰۱ * ۷۸۰ *  یا با پرداخت از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۱۷۵۰۳ انجام دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید