افزایش هزینه های قطعه سازان خودرو

کدخبر: ۲۱۱۱۲۷
اقتصادنیوز :معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هزینه های قطعه سازان خودرو متاثر از یکسان سازی نرخ ارز افزایش یافت و قطعه سازان می توانند با افزایش شمارگان تولید یا تفاهم با خودروسازان، قیمت های خود را اصلاح کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،«محسن صالحی نیا» عصر دوشنبه در حاشیه برگزاری آیین آغاز دومین مرحله نوسازی ناوگان فرسوده سنگین افزود: برخی اقلام و مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان که مشمول ارز مبادله ای می شد، با یکسان سازی نرخ ارز افزایش می یابد.

دولت از بیست و یکم فروردین ماه یکسان سازی نرخ ارز را با اعلام قیمت هر دلار 4200 تومان کلید زد و در روزهای گذشته ضمن تهیه و تصویب دستورالعمل های تامین ارز مورد نیاز هموطنان در دولت، شیوه های تخصیص ارز را اعلام کرد.

وی ادامه داد: آن دسته از قطعه سازان که پارسال از ارز متقاضی با نرخ متوسط 3600 تا 3700 تومان استفاده می کردند، با ترکیب قیمتی پارسال و امسال نیز با افزایش بخشی از هزینه ها روبرو می شوند.

صالحی نیا یادآوری کرد: خودروهای دارای ارزش کمتر از 45 میلیون تومان، بر اساس آنالیز هزینه ها و ضریب کیفیت از سوی شورای رقابت قیمتگذاری می شود اما در مورد خودروهای دارای ارزش بیشتر از این، خودروسازان درخواست افزایش قیمت دارند.

«این درخواست خودروسازان مربوط به زمان پیش از تک نرخی شدن ارز بود که با توجه به اختیارات ستاد تنظیم بازار تصمیم گیری می شود». 

وی ادامه داد: قطعه سازان بر اساس آنچه مجازند، می توانند برای خرید قطعات و مواد اولیه خاص مورد نیاز ثبت سفارش کرده و ارز بگیرند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید