درصورت خروج احتمالی آمریکا، باید اقدامات قبل از برجام را با توان بیشتر ادامه دهیم

کدخبر: ۲۱۱۱۷۸
یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس معتقد است که در صورت خروج احتمالی آمریکا از برجام باید متقابلا اقدامات لازم را انجام دهیم و از تمامی اهرم‌هایی که در این باره داریم استفاده کنیم.

یحیی کمالی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص موضع و عملکرد ایران درباره خروج احتمالی ترامپ از برجام، گفت: وقتی آمریکا از برجام خارج شود در واقع در معاهده بین‌المللی نقض پیمان کرده، بنابراین ما هم موظفیم متقابلا نسبت به عملکرد آنها اقداماتی انجام دهیم. طبیعی است زمانی که آمریکا از برجام خارج شود ضمانت اجرایی برای آن وجود ندارد.

وی افزود: این معاهده با همه ارکان و اصول و تمام امضاهایی که قید آن بود، برجام تلقی می‌شود. مطمئنا اگر آمریکا خارج شود پس از مدتی کشورهای اروپایی و غربی هم برای حفظ منافع ممکن است در مقابل تحریم‌های آمریکا دوام نیاورند و نهایتا آنها هم راه خودشان را بروند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطرنشان کرد: ما باید در آن زمان کلیه اقداماتی را که قبل از برجام انجام می‌دادیم را با ظرفیت‌های بیشتر و توان بیشتر ادامه دهیم تا آنها احساس نکنند که ما در ضعف هستیم. آنها در زمانی تحریم‌هایی ایجاد کردند و از ضعف ما استفاده کردند و اقدامات خود را انجام دادند.

کمالی‌پور تاکید کرد: اگر بخواهیم مستقل باشیم و مبارزه کنیم راهی جز این نداریم که از تمام اهرم‌هایی که در اختیار داریم استفاده کنیم و راهی را برویم که بتواند کشور ما را برای ایستادگی متحد کند، ما باید همین راه را انتخاب کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید