ایستادگی بیل گیتس در مقابل درخواست ترامپ

کدخبر: ۲۱۱۲۲۶
دونالد ترامپ به تازگی پیشنهادی به دومین فرد ثروتمند جهان ارائه کرده که به نظر می‌رسد او این پیشنهاد را نپذیرفته است.

به اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که ماه گذشته میلادی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا با «بیل گیتس»، بنیانگذار شرکت مایکروسافت ملاقات کرد، همگان کنجکاو بودند که موضوع گفتگوی این دو چه بوده است؟ اما به نظر می رسد که در این ملاقات دونالد ترامپ یک شغل جدید به بیل گیتس –که دومین شخص ثروتمند جهان محسوب می شود—پیشنهاد کرده بود!

بیل گیتس جزئیات گفتگوی خود با ترامپ را در مصاحبه با وبسایت علمی «stat» افشا کرد و گفت که با رئیس جمهور آمریکا درباره سمت «مشاور علمی» کاخ سفید که از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید همچنان خالی مانده است، گفتگو کرده است.

بنیانگذار مایکروسافت در این خصوص اعلام کرد: به دونالد ترامپ گفتم که خب، شاید بهتر باشد کاخ سفید یک مشاور علمی داشته باشد. او (ترامپ) هم به من گفت که آیا می خواهی در این سمت خدمت کنی؟ من هم پیشنهاد او را رد کردم و گفتم که در اینصورت نمی توانم به درستی از وقتم استفاده کنم.

مشاور علمی کاخ سفید به رئیس جمهور آمریکا در امور مربوط به فناوری و علم مشاوره می دهد و بر «دفتر سیاست علم و فناوری» نظارت دارد.

بیل گیتس همچنین اعلام کرد که در این مذاکره، با ترامپ درباره واکسن جهانی آنفلوانزا هم صحبت کرده و این طولانی ترین گفتگویی بود که درباره واکسن آنفلوانزا با رئیس جمهور آمریکا داشته است.

مشخص نیست که آیا ترامپ این پیشنهاد را جدی مطرح کرده است یا خیر؛ اما بیل گیتس در این خصوص گفت: من از او نپرسیدم که آیا حرفش جدی بود یا نه. احتمالا خودش هم نمی دانست که حرفش جدی بوده یا خیر. این یک حرف دوستانه بود. او می خواست دوستانه رفتار کند.

کاخ سفید تاکنون به درخواست یو اس ای تودی برای پاسخ به این مسئله هیچ واکنشی نشان نداده است.

بیل گیتس در سال 1975 شرکت مایکروسافت را تأسیس کرد و تا سال گذشته ثروتمندترین فرد جهان بود؛ اما امسال در جایگاه دوم ثروتمندترین های جهان قرار گرفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید