انگلیس به نمایش مضحک نتانیاهو درباره ایران واکنش نشان داد

کدخبر: ۲۱۱۲۵۷
معاون وزیر خارجه انگلیس در بخش خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد لندن از توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

به گزارش اقتصانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بی بی سی، علی‌رغم ادعاهای اسرائیل و آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران، معاون وزیر خارجه انگلیس در بخش خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد لندن از توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

بنیامین نتانیاهو شب گذشته در نمایشی مضحک مدعی شد ایران همچنان در پی دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، نیز ادعاهای نتانیاهو را تکرار کرده است.

یک سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرد بازرسانی که برای راستی‌آزمایی در تعهد ایران به برجام برگزیده شده اند، «روشی بسیار مهم برای تایید تعهد ایران به توافق هسته‌ای» را ارائه می‌دهند.

وی افزود: «ما هرگز درباره ایران و اهداف هسته‌ای این کشور ساده‌لوحانه رفتار نکرده ایم.»

آلیستر برت، معاون وزیر خارجه انگلیس در بخش خاورمیانه و شمال آفریقا، در گفتگو با بی بی سی گفت این توافق «به صلح در منطقه کمک خواهد کرد.»

وی افزود: «درگیری‌ها، نگرانی‌ها و لحن‌های تندی در منطقه شکل گرفته است و من فکر می‌کنم یکی از نقش‌هایی که انگلیس می‌تواند ایفا کند، کاهش این تنش‌هاست.»

برت در ادامه گفت: «شرایط به شدت متشنج شده است و ما باید تمام تلاش خود را برای حمایت از مسائلی که می‌توانند از این تنش‌ها بکاهند انجام دهیم. این یکی از دلایلی است که ما از برجام حمایت می‌کنیم.»

این مقام انگلیسی افزود: «انگلیس با شرکای خود به شدت تلاش می‌کند تا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را به ادامه حضور واشنگتن در توافق هسته‌ای ایران متقاعد کند. ما از برجام حمایت می‌کنیم و به تعهدات آن پایبند می‌مانیم. زیرا معتقدیم علی‌رغم تمامی مسائلی که باید مورد بررسی قرار گیرند، این توافق به صلح در منطقه کمک می‌کند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید