آمارهای جالب پس از فیلتر تلگرام

کدخبر: ۲۱۱۵۱۱
یک میلیون اکانت ایرانی پس از فیلتر تلگرام حذف شده است.
آمارهای جالب پس از فیلتر تلگرام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از کانال خبری قدس(کانال رسمی اصولگرایان)، یک مقام آگاه در رصد فضای مجازی گفت پس از دستور قضایی و اعمال فیلتر تلگرام، تاکنون بیش از یک میلیون کاربر، نسبت به حذف اکانت خود در تلگرام اقدام کرده اند.

این مقام آگاه افزود: طبق آمارها و داده ها، میزان بازدید پست های کانالهای تلگرامی، روزانه ٢/٢ میلیارد بازدید بوده که پس از فیلتر، به ١ میلیارد بازدید کاهش یافته اند. البته این کاهشِ بازدید، عموماً برای کانالهای ورزشی، سرگرمی، کسب و کار و امثالهم بوده و کانالهای خبری کمتر دچار ریزش مخاطب شده اند و حتی بعضاً، با افزایش بازدید نیز مواجه شده اند.

او ادامه داد: پس از فیلتر تلگرام، مصرف پهنای باند این نرم افزار کاهش محسوسی داشته؛ به طوریکه براساس آمارها نزدیک به ٥٠ درصد مصرف پهنای باند مربوط به تلگرام، کاهش یافته است.

نسخه ای از تلگرام با عنوان (مقاومت تلگرام یا DR Telegram) از کار افتاده است. براساس اخبار منتشره، این نرم افزار ارتباطی با تلگرام ندارد و توسط برخی گروههای ایرانی خارج نشین یا ضدانقلاب طراحی شده است.

براساس آمار ، پس از فیلتر تلگرام، بیشترین اقبال مردم به سوی پیامرسانهای داخلی، شامل سروش و گپ بوده که در این میان، "گپ" نرخ رشد بیشتری در مقایسه با "سروش" داشته است. این درحالیست که استقبالی از دیگر پیام رسانهای داخلی از جمله آی گپ، ویسپی و بیسفون نشده است.

آمارهای قطعی فوق الذکر، در شرایطیست که گفته می شود، هنوز تلگرام در اینترنتهای خانگی ADSL در دسترس است

درحالیکه تصور میشد، اقدام به فیلتر تلگرام در ایران با واکنش فوری دوروف موسس این پیامرسان مواجه شود، اما به نظر می رسد سطح سنگین مواجهه دولت روسیه با او و اقدام متقابل دوروف، باعث شده اولاً فرصت اقدام متقابل او در برابر ایران به حداقل برسد. ثانیاً مواجهه روسیه، باعث از دست رفتن منابع او برای تقابل مجدد شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید