پوگبای ایران زیر ذره بین سایت VAVEL

کدخبر: ۲۱۱۵۳۴
سایت VAVEL در گزارشی به حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی پرداخت و از سعید عزت اللهی به عنوان پوگبای ایرانی نام برد.
پوگبای ایران زیر ذره بین سایت VAVEL

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از سایت VAVEL، جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قرار است تقریبا ۴۰ روز دیگر در پنهاورترین کشور جهان برگزار شود و تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران یکی از تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها است.

سایت VAVEL در گزارشی درباره تیم‌ ‌ملی نوشت: تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در دوره قبل این رقابت‌ها حاضر بود و برای دومین بار پیاپی جواز حضور در جام جهانی به دست آورده است. از زمانی که کارلوس کی‌روش هدایت ایران را بر عهده گرفت او توانسته در سطح آسیا، تیم ملی را به تیم نخست تبدیل کند. حتی نحوه بازی ایران و قدرت دفاعی و سرعتی تیم‌ ‌ملی نیز تغییر کرده است. برای درک بهتر از این مساله می‌توان بازی ایران و آرژانتین را مثال زد که عملکرد خوب ملی‌پوشان ایرانی باعث غافلگیری تیم‌ ‌ملی فوتبال آرژانتین شد.

ملی‌پوشان فوتبال ایران با کسب شش برد، چهار تساوی و بدون باخت مقتدرانه جواز حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را به دست آوردند.

به ثمر رساندن ۱۰ گل و دریافت تنها دو گل باعث شد بهترین عملکرد ایران در تاریخ انتخابی‌های جام جهانی ثبت شود.

به نظر می‌رسد حضور مداوم کارلوس کی‌روش در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران طی هفت سال گذشته باعث شده است تا ترکیبی مصمم و با توانایی بالا در اختیار او باشد.

* بهترین مهاجم آسیا و پوگبای ایرانی

از زمان حضور کی‌روش در تیم‌ ‌ملی، بازیکنان زیادی به فوتبال اروپا معرفی شده‌اند که یکی از این بازیکنان سردار آزمون متولد ۱۹۹۵ است. او در تیم روبین کازان روسیه پا به توپ است و عملکرد خوبی در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران داشته است.

او در کنار مهدی طارمی و رضا قوچان‌نژاد، خط حمله تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را تشکیل می‌دهند. البته نباید از این غافل شد که سعید عزت اللهی که به پوگبای ایرانی معروف است در خط میانی توانسته است خودش را به خوبی اثبات کند. همچنین حضور جلال حسینی با تجربه در خط دفاع یکی دیگر از نکات مثبت تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در انتخابی جام جهانی بوده است.

* آرزو

مردم ایران اندک امیدی برای صعود به دور دوم جام جهانی دارند. آنها در گروهی قرار گرفته‌اند که تیم‌های ‌اسپانیا، پرتغال و مراکش قرار دارند. ایران تنها یک برد در تاریخ جام جهانی به دست آورده است که آن هم برتری دو بر یک برابر آمریکا در جام جهانی فرانسه بوده است. اگر ایران حتی بتواند یک تساوی هم برابر قدرت‌های بزرگ گروه به دست بیاورد باید شاهد خوشحالی مردم در خیابان‌های تهران باشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید