اتفاق تاریخی در مسابقات تنیس روی میز دختران جهان + تصاویر

کدخبر: ۲۱۱۵۵۳
رقابت‌های تنیس روی میز تیمی قهرمانی جهان در حالی در شهر هالمستاد سوئد در حال برگزاری است که ورزشکاران دو کره حرکتی تاریخی انجام دادند.
اتفاق تاریخی در مسابقات تنیس روی میز دختران جهان + تصاویر

دیروز دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی دسته اول این رقابت‌ها برگزار شد. در یکی از بازی‌های بخش بانوان قرار بود تیم‌های کره جنوبی و کره شمالی به مصاف هم بروند، اما بازیکنان دو تیم به جای آنکه پشت میزها قرار بگیرند، کنار هم ایستادند و با یکدیگر دست دادند تا بدین ترتیب از مقابله با هم امتناع کنند.

در این باره اعلام شد که مسئولان دو تیم درخواست تشکیل یک تیم مشترک برای حضور در مرحله نیمه نهایی را داده‌اند. به همین دلیل جلسه‌ای در فدراسیون جهانی تنیس روی میز تشکیل و به تحقق این تصمیم رأی مثبت داده شد.

بدین ترتیب تیم مشترک کره امروز (جمعه) در مرحله نیمه نهایی به مصاف ژاپن خواهد رفت و تا یکی از فینالیست‌ها بخش بانوان معرفی شود.

آخرین باری که کره‌ای‌ها یک تیم مشترک را در مسابقات قهرمانی جهان شرکت داده بودند، به سال 1991 در ژاپن بازمی‌گردد که در آنجا این تیم با شکست چین به مقام قهرمانی رسید.

چندی قبل پس از نشست مشترک و دیدار رؤسای جمهور کره جنوبی و کره شمالی پس از دیدار با یکدیگر، اعلام شد که تیم و کاروانی مشترک از هر دو کشور به رقابت‌های پیش‌رو از جمله بازی‌های آسیایی 2018 اعزام خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید