بازار نفت نگران تحریم تازه علیه ایران

کدخبر: ۲۱۱۷۲۷
اقتصادنیوز: قیمت نفت در بازارهای جهانی امروز(جمعه) به دلیل افزایش ذخایر نفت و انتظارها درباره تحریم های تازه علیه ایران در بازارهای جهانی متوقف شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ،قیمت نفت برند امروز با 10 سنت کاهش به 73.52 دلار در هر بشکه رسید در حالی که روز دوشنبه 75.12 دلار معامله شده بود.قیمت نفت خام ایالات متحده به 68.38 دلار در هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته 0.3 درصد کاهش نشان می دهد.

هینس و سونی کوماری تحلیلگران بانک ANZ در تحلیل نوشتند که افزایش ریسک های ژئوپلتیک عامل اصلی در رشد قیمت نفت در سال جاری بوده است.

بنا به گفته آنها سیگنال های اخیر به بازار این رشد را کمتر کرده است،با این حال انتظار می رود که بازار در سال 2018 با رشد قیمت ها مواجه شود.

این تحلیلگران قیمت نفت را برای سال جاری 80 دلار در هر بشکه پیش بینی می کنند.

با این حال وانگ تائو تحلیلگر بازار نفت به رویترز گفته است که قیمت نفت در محدود 72.39 دلار در هر بشکه متوقف شده است و پس از آن در مقابل رسیده به قیمت 75 دلار در هر بشکه مقاومت می کند.

معامله گران بازار نفت نگران تحریم های مجدد علیه ایران هستند که این ممکن است قیمت نفت را مجددا کاهش دهد.

وزیر خارجه ایران روز پنج شنبه گفت که  ایالات متحده خواستار توافقنامه هسته ای سال 2015 قدرتهای بزرگ با ایران شده است درحالی که این توافقنامه غیرقابل اصلاح است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید