جو بایدن و جان مک کین: ترامپ به اعتبار بین‌المللی آمریکا آسیب زده است

کدخبر: ۲۱۲۱۱۹
جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و سناتور جان مک کین معتقدند دونالد ترامپ به اعتبار بین‌المللی آمریکا آسیب زده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزویک، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و سناتور جان مک کین معتقدند دونالد ترامپ به اعتبار بین‌المللی آمریکا آسیب زده است.

جو بایدن فاش کرد که در جریان دیدار اخیر با سناتور مک کین، این دو درباره اینکه چگونه اعتبار بین المللی آمریکا در دوره دونالد ترامپ آسیب دیده است، بحث کرده اند.

بایدن که یکشنبه گذشته چند ساعت را با مک کین در اقامتگاه او در آریزونا سپری کرده است، به نیویورک تایمز گفته است مک کین -که با سرطان مغز دست و پنجه نرم می کند- می داند که حالش اصلا خوب نیست اما به هرحال بسیار نگران اوضاع کشور است.

بایدن در گزارشی که روز شنبه منتشر شد، افزود: ما درباره اینکه اعتبار بین المللی مان چگونه آسیب دیده است، صحبت کردیم و درباره لزوم برخاستن مردم و اعتراض کردن به این اوضاع نیز صحبت کردیم.

بایدن در حال بررسی این است که آیا در انتخابات 2020 شرکت کند یا نه و اخیرا نیز اعلام کرد تا پایان سال 2018 تصمیم خود را اعلام می کند.

بایدن و مک کین با اینکه از دو حزب مخالف هم هستند، در چندین دهه سفرهای مشترک خارجی با یکدیگر دوست شده اند. اما رابطه مک کین با ترامپ همراه با تنش و انتقاد بوده است. مک کین قاطعانه به طرح ترامپ برای لغو اوباماکر(طرح بهداشت و درمان اوباما) رای منفی داد.

مک کین در کتابی با عنوان «امواج بی قراری» که اواخر این ماه منتشر می شود، در خصوص تمجیدهای ترامپ از سران دیکتاتور و مستبد ابراز تاسف و ناامیدی کرده است.

افراد نزدیک به مک کین به کاخ سفید گفته اند که وی قصد دارد مایک پنس، معاون رئیس جمهور را به مراسم تشییع خود دعوت کند نه ترامپ را.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید