خروج آمریکا از برجام موجب ازسرگیری برنامه های هسته ای ایران می شود

کدخبر: ۲۱۲۱۳۸
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: خروج آمریکا از برجام این حق مضاعف را برای ایران ایجاد می کند که به برنامه های خود در قبل از امضاء توافق هسته ای بازگردد و آنها را با شتاب بیشتری از سر گیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از «سیدکمال سجادی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: آمریکایی ها که همواره ثابت کرده بودند در نظام بین الملل قابل اعتماد نیستند، این بار هم اگر از برجام که یک سند و توافق بین المللی است خارج شوند، خود را بیش از پیش در افکارعمومی جهان بی اعتبارتر کرده و به حیثیت سیاسی خود در نظام بین الملل لطمه وارد می کنند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری به همسویی و متفق القول بودن همه مسئولان ایران برای آمادگی کامل در قبال تصمیم هفته آینده رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام علیرغم همه ادعاهای مقامات این کشور بر پایبندی به معاهدات بین المللی، نشان خواهد داد مذاکرات، تعهدات وامضاء آن ها پای هیچ قراردادی و سند بین المللی قابل اتکا نبوده و معتبر نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: ما از قبل هم به آمریکا بی اعتماد بودیم اما آنها ثابت کردند که فاقد هر گونه صلاحیت در مذاکرات بین المللی هستند.

وی افزود: عهد شکنی و خروج آمریکا از برجام به نقطه ضعف و سیاه حیثیتی این کشور در نظام بین الملل، افکار عمومی و تاریخ سیاسی جهان تبدیل خواهد شد.

سجادی به وفاق ملی بین مردم و گروه های سیاسی کشور در دوران مذاکرات و توافق برجام اشاره و تصریح کرد: اگر چه امکان دارد در صورت خروج آمریکا از برجام مشکلاتی هم از نظر اقتصادی برای ما ایجاد شود اما اطمینان دارم همان وفاق و اتحاد و انسجام ملی در کشور در بین مردم، مسئولان و گروه های سیاسی مجدد ایجاد خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران متحد و یکپارچه به مسیر پیشرفت خود در برنامه های صلح آمیز هسته ای ادامه خواهد داد.

**برنامه صلح آمیز هسته ای خود را با شتاب بیشتر از سر بگیریم

سخنگوی جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری خاطر نشان کرد: برخی کارشناسان معتقدند آمریکایی ها این بار هم از برجام خارج نمی شوند چون آثار و تبعات سیاسی و هزینه های گران آن را به خوبی می دانند، اما اگر «دونالد ترامپ» لغو تحریم ها بر ضد ایران را تمدید نکند و به نوعی عهد شکنی کرده و از برجام خارج شود، تمام هزینه های سیاسی، اقتصادی و بین المللی آن به عهده این کشور واروپایی ها خواهد بود.

وی تصریح کرد: البته باید منتظر ماند و ببینیم اروپایی ها و سایر طرف های برجام از جمله روسیه و چین چه مواضعی در قبال تصمیم احتمالی رئیس جمهوری آمریکا خواهند داشت.

سجادی با اشاره به تاییدهای چندین باره آژانس بین المللی اتمی درباره پایبندی تهران به تعهدات خود در برجام، افزود: خروج آمریکا از برجام این حق مضاعف را برای ایران ایجاد می کند که به مسیر برنامه صلح آمیز هسته ای، غنی سازی و از سرگیری برنامه های خود در قبل از امضاء توافق هسته ای بازگردد و آنها را با شتاب بیشتری از سر گیرد.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا یک هفته دیگر (12 می – 22 اردیبهشت ) باید تصمیم خود را درباره برجام اعلام کند، 12می سررسید وعده ای است که سه ماه و نیم پیش ترامپ به اروپایی ها هشدار داد برای اصلاح مفاد برجام اقدام کنند.

این در حالی است که در این مدت مقامات سیاسی، حقوقی، فنی و امنیتی ایران محکم بر سر مواضع خود در برجام ایستاده و اعلام کرده اند که در درجه اول نه تنها این توافق و سیستم دفاع موشکی ایران غیرقابل مذاکره است، بلکه روابط تهران با کشورهای منطقه نیز هیچ ارتباطی به توافق هسته ای و آمریکایی ها ندارد.

بهانه گیری ها و ادعاهای آمریکا در شرایطی تکرار می شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی 10 دوره متوالی تایید کرده است که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است و خروج آمریکایی ها از برجام نشان می دهد علاوه بر این که این کشور فاقد صلاحیت برای مذاکره است، بلکه بدعت نادرستی را در نقض قوانین و کنوانسیون ها در نظام بین الملل پایه گذاری و ترویج می کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید