معاون فرهنگی قوه قضاییه:

تلگرام هیچگاه به شرایط ما تن نداد

کدخبر: ۲۱۲۱۹۷
معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: تلگرام بدعهدی کرده و هیچگاه به شرایط ما تن نداد.
تلگرام هیچگاه به شرایط ما تن نداد

به گزارش فارس حجت‌الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب درباره شبکه‌های مجازی و پیام رسان تلگرام اظهار داشت: در حال حاضر ما با چند پیامرسان خارجی مواجه هستیم که میان آنها و دولت جمهوری اسلامی گاهی قرارهایی گذاشته شده که یا برخی شرایط یا همه آن شرایط را بپذیرند، اما برخی از آنها همچون «تلگرام» بدعهدی مکرر کرده‌اند و هیچ‌گاه به شرایط ما تن نداده‌اند. طبیعتا امنیت و اطلاعات مردم به خطر افتاده است. حتی استقلال کشور نیز تحت تأثیر قرار دارد و گویا او یک کشور مستقل برای خود است.

این مقام مسئول در قوه قضائیه در مورد بدعهدی‌های پیام‌رسان تلگرام اظهار داشت: آنها می‌گویند استقلال آزادی، کشور تلگرامی! این چه بحثی است؟ چرا که ما باید مراقبت کنیم در داخل کشورمان یک کشور تلگرامی ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه باید به استقلال کشورمان احترام بگذاریم، تصریح کرد: باید استقلال کشور را حفظ کنیم و لازمه حفظ این استقلال این است که اجازه ندهیم دیگران بیایند و از اطلاعات کشورمان استفاده کنند. چراکه این اطلاعات بسیار ذی‌قیمت است. (به جز مباحث امنیتی و مسائلی مربوط به مسائل اجتماعی و اخلاقی).

معاون فرهنگی قوه قضائیه در ادامه با بیان اینکه این شبکه‌ها تهدید اقتصادی برای کشور محسوب می‌شود، گفت: اگر ارز تلگرامی رایج شود؛ یعنی یک ارز داخلی کشور را خارج کرده و ارز مجازی وارد می‌کنند و ارز داخلی را بی‌اعتبار می‌کنند. این یعنی فاجعه بزرگ اقتصادی. البته ممکن است در دوره‌هایی دون پاشیده کسانی را جذب کنند و هر وقت خواستند شبکه‌ها را جمع کنند اما چه کسی در این زمان پاسخگو خواهد بود؟ مردم چگونه می‌توانند سرمایه برباد رفته خود را به دست آورند؟ نمونه آن شرکت‌های هرمی است.

صادقی درباره این شرکت‌ها توضیح داد: شرکت‌های هرمی زمانی در داخل کشور فعال بودند یا بعضی از موسسات اعتباری در داخل کشور خودمان، دوره‌ای سودهایی را به مردم ارائه کردند اما بعداً پاسخگو نبودند و پس از ماجراهایی، خیل عظیم شرکت‌ها با مشکل مواجه شدند و دولت مجبور شد هزینه‌های فراوانی را به مردم پرداخت کند. اگر ارز تلگرامی یعنی «گرام» رایج شود چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید