روحانی: اگر چیزی حرام است، برای دیگران هم حرام است / مشهد با دیگر شهرها متفاوت نیست

کدخبر: ۲۱۲۳۵۳
اقتصادنیوز: رییس جمهور در یک نشست خبری در جریان سفر به خراسان رضوی گفت: مشهد با شهرهای دیگر فرق ندارد. اینکه می گویند مشهد شهر امام رضاست دقیق نیست این صحبت بلکه ایران کشور امام رضاست و مشهد هم استان خراسان‌رضوی هم افتخار می کنند تحت لوای امام رضا(ع) هستند.

به گزارش اقتصادنیوز حسن روحانی در نشست خبری پایانی سفر به استان خراسان‌رضویدر پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری ایسنا دربارهعدم موضع‌گیری مسئولان در استان خراسان رضوی نسبت به انتقادات گفت: در سراسر کشور آنهایی که انتقاد می‌کنند به دولت به نظر ما مشکلی نداریم و حق مردم انتقاد از دولت است. اما اینکه خوب نیست مسئله تخریب است نادرست است و به نفع هیچ جناحی نیست. باید واقعیت‌ها را باید به مردم بگوییم. باید خدماتی که انجام می‌گیرد و طرح‌هایی که امروز افتتاح شد، مترو را دیدیم که 50 درصد مخارج را دولت پرداخته کرده است. خدماتی که دولت می‌کند باید شفاف بیان شود. اما تخریب خوب نیست، نه خوب نیست بلکه خلاف قانون و شرع است و برای ما مفید نیست.

اوتاکید کرد : به ویژه در شرایط امروز باید وحدت و اتحاد بیشتری باشد. شرایط امروز شرایطی است که باید رفاقت بیشتری شاهد باشیم. اما اینکه مسئولان دولتی در تبلیغات حضور ندارند همه مسئولان کشور باید واقعیت‌ها را برای مردم بگویند. در مسئله تخریب که خوب نیست، یکی از مسائل این است که واقعیت جامعه و واقعیت تاریخی درست معرفی نمی شود یا معکوس برای مردم معرفی می‌شود. اگر واقعیتی را تحریف کنیم یا واژگونه تعریف کنیم به امید و امید به آینده و مردم ظلم کردیم.

روحانی خاطرنشان کرد: ما از فراز و نشیب‌های بسیار سختی در 40 سال گذشته عبور کردیم و از فراز و نشیب‌های آینده هم عبور خواهیم کرد. از همه مسئولان دولتی از جمله در استان خراسان‌رضوی می‌خواهم که برای مردم بیشتر واقعیت‌ها را توضیح دهند و در برابر تخریب‌هایی که گاهی صورت می‌گیرد سکوت نکنند.

روحانی در پاسخ به خبرنگار روزنامه شهرآرا پیرامون وعده‌های وی به مردم مشهد از جمله کشف‌رود، بدهی 3 هزار میلیاردتومانی دولت به شهرداری و روحیه امید در فضای مشهد گفت:‌ نسبت به نکته اول که شهرداری مشهد بود. سخن متفاوتی را از شهرداری شنیدیم. که پرسیدم شهرداری چقدر کار کرده در مترو و دولت چقدر کمک کرده که دولت 500 میلیارد تومان برای این طرح گذاشته و در طرح‌های دیگر هم سازمان برنامه و دولت همکاری کامل با ما دارد. باید این سئوال را از شهردار کنید که الان چگونه است مسائل ما با شهرداری؛ ایشان خیلی خوشحال بود از اعتباراتی که اخیرا به مشهد داده شده و این کمک‌ها را ادامه می‌دهیم.

وی افزود: اما اینکه فضای مشهد باید تلطیف شود و فضای پرنشاط باشد نمی دانم مقصود چیست. مشهد با شهرهای دیگر فرق ندارد. اینکه می گویند مشهد شهر امام رضاست دقیق نیست این صحبت بلکه ایران کشور امام رضاست و مشهد هم استان خراسان‌رضوی هم افتخار می کنند تحت لوای امام رضا(ع) هستند. اگر چیزی حلال است برای همه حلال و اگر چیزی حرام است برای همه حرام است. مشهد با دیگر شهرهای کشور متفاوت نیست و ما یک قانون داریم و باید در سراسر کشور یک قانون اجرا شود. همه باید تلاش کنند اگر مشکلاتی هست مشکلات رفع شود.

 


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید