فراخوان اپل برای تعویض یک مدل از آیفون

کدخبر: ۲۱۲۳۷۲
​گجت نیوز:برخی از کاربران آیفون ایکس اپل خبر از فیس آی دی معیوب گوشی خود داده‌اند. در این بین، اپل بیانیه‌ای را برای تعمیرکاران مجاز خود به انتشار رسانده است که بر اساس آن باید قطعه‌ی معیوب را تعمیر یا در صورت لزوم تعویض کنند.
فراخوان اپل برای تعویض یک مدل از آیفون

اپل هفته‌ی گذشته از تعمیرکاران مجاز خود درخواست کرده بود، میکروفون‌های غیرفعال گوشی های خانواده آیفون 7 که پس از به روزرسانی آی او اس 11.3 به بالا با این مشکل مواجه شده‌اند را تعمیر کنند. این تعمیر به صورت رایگان انجام می‌شود و هزینه‌ای از مشتری در قبال آن دریافت نخواهد شد. حال سند دیگری از سوی اپل برای ارائه دهندگان خدمات مجاز ارسال شده است که بر اساس آن باید قطعات آیفون ایکس دارای فیس آی دی معیوب را تعویض کنند. نکته‌ی جالبی که از این بیانیه به دست آمده، ارتباط عجیب بین دوربین True Depth جلویی با دوربین پشتی گوشی است!

ارتباط فیس آی دی معیوب با دوربین پشتی!

آنطور که از سند به انتشار رسیده پیداست، به نظر می‌رسد آیفون های دارای فیس آی دی معیوب با دوربین عقب گوشی در ارتباط هستند؛ چرا که در این اسناد آمده است، نخستین گام برای تعمیر این قطعات باید دوربین عقب چک شود و اگر المان‌ها با المان‌های اعلام شده از سوی اپل یکسان بود، آنگاه فیس آی دی معیوب باید تعمیر شود.

در صورتی که مهندسان اپل طی این فرآیند موفق به تعمیر Face ID آیفون 10 نشوند، آنگاه باید آن را با یک قطعه‌ی نو تعویض کرد. مشخص نیست چه رابطه‌ای می‌تواند بین دوربین پشتی و فیس آی دی آیفون ایکس باشد! هنوز هیچ اطلاعات رسمی از این قضیه منتشر نشده است، تنها یک کاربر آیفون ایکس چند ماه پیش مطلبی را در ردیت به انتشار رسانده بود. این کاربر تایی کرده بود که دوربین True Depth و لنزهای تله فوتو با یکدیگر متصل هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید