اگر ترامپ از برجام خارج شود ایران چه تصمیمی می‌گیرد؟

کدخبر: ۲۱۲۵۱۹
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد احتمال خروج آمریکا از برجام و اقدامات ایران پسابرجام گفت: پیش بینی می کنیم با توجه به مجموعه اخباری که وجود دارد ترامپ خروج از برجام را اعلام کند یا شروط سنگین‌تری با همراهی اروپا برای ایران بگذارد که در هر دو صورت برای ما یکسان است و تفاوتی ندارد. چراکه برای برجام پیوست و شرط جدیدی پذیرفته نمی شود.

نماینده قم با بیان اینکه هر اضافه و کمی بر برجام نقض آن است اظهار داشت: اگر این اتفاقات بیفتد نقض برجام است و دیگر چیزی نیست که ما به آن پایبند باشیم.

این نماینده اصول‌گرای مجلس بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران خودش را برای وضعیت های مختلف آماده کرده است. برجام آش دهن سوزی برای مردم ما نبوده است که برای حفظ آن نگران باشد و تلاش کند .

وی خاطرنشان کرد: ما به خاطر تعهدی که دادیم و پیمانی که امضا کردیم ولو اینکه در برجام احساس ضرر نیز کرده‌ایم، اما آن‌را حفظ کردیم و هنوز هم ما به این تعهد پایبند هستیم مگر اینکه طرف مقابل بخواهد آن‌را نقض کند .

ذوالنور تصریح کرد: اگر آنها نقض کننده برجام باشند ما متناسب و متقابل با آن موضع می گیریم و سه اقدام انجام خواهیم داد. افزایش غنی سازی در هر هجمی که مورد نیازمان باشد و برای مقاصد صلح آمیز از جمله این اقدامات است. چراکه برجام محدودیت ٣٠٠کیلو گرم را برای انباشت اورانیوم غنی سازی شده برای ما تعیین کرده است .

این عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: ساخت و نصب سانتریفوژها در هر تعدادی که دلمان بخواهد و نیازمان باشد دیگر اقدام ما خواهد بود چون الان طبق برجام پنج هزار و ١٠سانتریفوژ داریم .

وی خاطر نشان کرد: اقدام دیگر ما این است اورانیوم را در مقاصد صلح آمیز و هر چقدر که لازم داشته باشیم غنی سازی می کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به قانون اقدام متقابل و متناسب گفت: مجلس در این قانون برای دولت تعیین تکلیف کرده است و در گزارش های شش ماهه ای که داده‌ایم نیز پیشنهادات مطرح شده است و هیچ مشکلی از ناحیه مجلس برای دولت برای شروع اقداماتش وجود ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید