واکنش ایرباس و بوئینگ به تصمیم ترامپ

کدخبر: ۲۱۲۷۲۱
شرکت هواپیماساز اروپایی ایرباس روز چهارشنبه از ضرورت بررسی تصمیم 'دونالد ترامپ' مبنی بر خروج از توافق هسته ای با ایران، قبل از هرگونه اقدام نسبت به آن خبر داد اما شرکت آمریکایی بوئینگ اعلام کرد از سیاست های دولت آمریکا پیروی می کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، 'رینر اولر'، مسئول روابط عمومی ایرباس گفت: ما پس از بررسی دقیق این تصمیم، منطبق با سیاست های داخلی و پایبندی به مقررات مربوط به تحریم ها و کنترل صادرات، به ارزیابی اقدامات بعدی خواهیم پرداخت.

اولر افزود: این کار قدری زمان می برد.

به گزارش فرانس 24، شرکت بوئینگ پس از اعلام خروج آمریکا از برجام از سوی ترامپ اعلام کرد، به سیاست های دولت آمریکا در زمینه فروش هواپیما به ایران متعهد است.

'گوردون جاندرو'، معاون روابط عمومی بوئینگ، گفت: با توجه به تصمیم ترامپ، ما درباره اقدامات بعدی با دولت آمریکا رایزنی خواهیم کرد و تا پایان این رایزنی ها به پیروی از دستورهای دولت ادامه خواهیم داد.

'دنیس میلنبرگ'، مدیر اجرایی بوئینگ ماه پیش، در بحبوحه حرف و حدیث ها درباره بازنگری دولت ترامپ در برجام، گفته بود که این شرکت انتقال هواپیماهای مدل 777 به ایران را به تاخیر انداخت.

بوئینگ پس از امضای برجام، در دسامبر 2016 از توافق تاریخی برای فروش 80 فروند هواپیما به ایران خبر داده بود.

روزنامه ایندیپندنت انگلیس نیز نوشت، خروج آمریکا از برجامه ضرر و زیانی 39 میلیارد دلاری به ایرباش و بوئینگ خواهد زد.

'استیو منوچین'، وزیر خزانه داری آمریکا، گفت مجوزهای فروش هواپیماهای مسافری به ایران این دو شرکت لغو می شود.

رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه اعلام کرد که کشورش از برجام خارج می شود.

'فدریکا موگرینی'، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بلافاصله پس از اعلام تصمیم ترامپ، گفت که این اتحادیه اروپا در برجام می ماند. او همچنین از همه دیگر طرف های برجام و نیز جامعه جهانی خواست تا به برجام پایبند بمانند و به همکاری حول مقررات این توافق ادامه دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید