ترامپ به دنبال آغاز جنگ جهانی سوم

کدخبر: ۲۱۲۸۷۲
اقتصادنیوز : تارنمای «الخبر» الجزایر روز چهارشنبه نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به صورت رسمی از توافق هسته ای خارج و با این موضع گیری نشان داد درصدد به راه انداختن جنگ جهانی سوم است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این تارنمای الجزایری افزود:ترامپ تصمیم به رویارویی با ایران و بازگرداندن روابط دو کشور به خانه اول گرفت و این در حالی بود که متحدان آمریکا در خصوص خروج این کشور از برجام هشدار داده بودند و رژیم صهیونیستی بشدت از این اقدام استقبال کرد.

تارنمای الخبر ادامه داد: اتحادیه اروپا حمایت کامل خود را از توافق هسته ای اعلام کرد و از همه طرف ها خواست طی روزهای آینده در این خصوص شدت عمل به خرج ندهند و از سوی دیگر روسیه نیز اعلام کرد نمی توان از عواقب وخیم چنین اقدامی از سوی آمریکا جلوگیری کرد. وزیر دفاع فرانسه نیز گفت: تضعیف توافق هسته ای سبب شعله ور شدن آتش (درگیری ها ) در منطقه می شود.

این تارنما الجزایری به نقل از حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نوشت: اساس سیاست خارجی ایران، برقراری روابط سازنده با جهان است. با خارج شدن آمریکا از این توافق، ممکن است ایران در دو یا سه ماه با مشکل روبه رو شود اما این بحران را نیز پشت سر می گذارد.

ترامپ سه شنبه شب خروج آمریکا از توافق هسته ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه تهران را اعلام کرد. 

رژیم صهیونیستی، عربستان ، امارات و بحرین در اقدامی هماهنگ نخستین رژیم هایی بودند که از اقدام ترامپ حمایت کردند. 

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی ضمن مخالفت با اقدام ترامپ بر همکاری اتحادیه اروپا با ایران در چارچوب توافق نامه هسته ای تاکید کرد.انگلیس ، فرانسه و آلمان همچنین اعلام کردند که در برجام باقی خواهند ماند. 

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدام ترامپ، اعلام کرد که تهران به همکاری های خود با پنج کشور باقی مانده در توافقنامه ادامه خواهد داد و چنانچه تهران از منافع برجام منتفع نشود، تصمیم مقتضی را خواهد گرفت. 

تصمیم ترامپ برای خروج از برجام با مخالفت روسیه و چین نیز روبه رو شده است.     

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید