معاون رییس جمهور: آمریکا تنها و منزوی شده است

کدخبر: ۲۱۲۸۸۶
اقتصادنیوز: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تلاش ویژه‌ای برای توسعه اشتغال داریم، گفت: در فرودین ماه امسال میزان صادرات کالا از واردات بیشتر شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ،محمد باقر نوبخت چهارشنبه شب در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه اقتصادی تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و طرح‌ها و برنامه‌های خوبی را در نقاط مختلف کشور در دستور کار داریم.

وی با اشاره به تراز مثبت بازرگانی کشور در نخستین ماه امسال، ادامه داد: در این یک ماه سه میلیارد و ۱۳۲ میلون دلار کالا از کشور صادر و ۲.۵ میلیارد دلار وارد شد که بیانگر تراز مثبت بازرگانی ۶۰۰ میلون دلاری است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه پنج میلیارد دلار با نرخ چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: بخشی از ارز مورد نیاز نیز با نرخ سه هزار و ۸۰۰ تومان تخصیص داده شده است.

وی از تخصیص اعتبارات مناسب برای رفع موانع تولید و بهبود وضعیت اشتغال در کشور خبر داد و افزود: سال گذشته ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان برای طرح‌های رفع موانع تولید و تسهیلات پرداخت شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: امسال برای اجرای طرح‌های اشتغال زایی ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ تصویب شده که سهم استان‌ها باید جذب شود.

وی با اشاره به ترک برجام توسط آمریکا افزود: اکنون آمریکا تنها است و شورای امنیت و اتحادیه آمریکا این کشور را همراهی نمی‌کند و این کشور اکنون منزوی شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید