سفیر ایران در فرانسه مطرح کرد

عیارسنجی استقلال سیاسی اتحادیه اروپا

کدخبر: ۲۱۳۱۵۲
سفیر ایران در پاریس با اشاره به خروج آمریکا و تاثیر آن بر اجرای برجام گفت: این رویداد فرصت مغتنمی به کشورهای اروپایی داده است تا سیاست مستقل خود را در مقابل منافع مبتنی بر یکجانبه گرایی آمریکا پیگیری و اثبات کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ ابوالقاسم دلفی با حضور در استودیوی خبر رادیو و تلویزیون مونت کارلوی فرانسه در خصوص موضوعات مختلف و تحولات بین المللی و منطقه ای گفت‌وگو کرد.

وی با توجه به تنش ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی در سوریه اظهار کرد: منشاء اصلی ایجاد تنش چند روز گذشته رژیم صهیونیستی بوده که روز سه‌شنبه با شلیک دو فروند موشک به اطراف دمشق آغاز شده است.

وی ادامه داد: دولت سوریه در پاسخ به این حملات مواضع این رژیم را در بلندی های جولان که جزء خاک سوریه می باشند، هدف قرار داده است.

دلفی تاکید کرد: همانطور که رئیس جمهوری ایران نیز اظهار داشتند، جمهوری اسلامی ایران خواهان افزایش تنش در منطقه نیست و حفظ صلح و امنیت را برای پیشرفت و توسعه لازم و در جهت پیشبرد اهداف اقصادی کشورمان ضروری می داند.

سفیر کشورمان در فرانسه بار دیگر حضور مستشاری ایران در سوریه را کاملا مشروع و براساس دعوت دولت قانونی این کشور جهت مبارزه با تروریسم و داعش توصیف کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید