جان بولتون: توافق هسته‌ای فقط به نفع ایران بود

کدخبر: ۲۱۳۴۰۳
مشاورامنیت ملی آمریکا گفت: تمام منافع برجام برای ایران بوده است، وتوافق هسته‌ای به هیچ وجه در راستای منافع راهبردی آمریکا نبود .

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا ،مشاورامنیت ملی آمریکا با بیان اینکه تمام منافع برجام برای ایران بوده است، گفت که توافق هسته‌ای به هیچ وجه در راستای منافع راهبردی آمریکا نبود و به همین دلیل رییس جمهوری از آن خارج شد.

بولتون در پاسخ به این سوال که آیا او انتظار دارد ایران به میز مذاکره بازگردد یا این مسئله به نوعی به رویارویی میان دو کشور تبدیل شود، مدعی شد:من فکر نمی‌کنم هیچ رویارویی رخ دهد، بلکه به صورت اجتناب ناپذیر وقتی تحریم‌های آمریکا به اجرا درآیند، بر اروپا تاثیرگذار خواهد بود و میزان تجارت و سرمایه گذاری‌های کشورهای اروپایی را در ایران کاهش خواهد داد، سپس ایران با انتخابی بسیار دشوار مواجه خواهد شد. البته آنها خیلی دوست دارند این توافق را ادامه دهند، زیرا تمامی منافع اقتصادی توافق در جهت ایران بود. 

وی ادامه داد: ما در حالی وارد این توافق شدیم که هیچ نوع اطلاعاتی به غیر از آنچه سرویس‌های اطلاعاتی‌مان به ما داده بودند، درباره برنامه نظامی ایران نداشتیم و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز به سادگی تدابیر و آمادگی کافی برای انجام بازرسی‌ها نداشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید