آلمان: حمایت از شرکت‌های تجاری پس از تصمیم ترامپ دشوار است

کدخبر: ۲۱۳۵۰۰
وزیر خارجه آلمان در گفتگویی حمایت از شرکت های تجاری در شرایطی که آمریکا از توافق هسته ای ایران خارج شده را دشوار خواند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در گفتگو با روزنامه بیلد ام زونتاگ در خصوص حمایت از شرکت های اقتصادی پس از خروج واشنگتن از توافق هسته ای با ایران اظهار داشت: حمایت از شرکت های تجاری و اقتصادی پس از خروج رئیس جمهوری آمریکا از توافق هسته ای ایران دشوار به نظر می رسد. 

وی با اشاره به تهدیدهای آمریکا مبنی بر بازگرداندن تحریم ها علیه ایران گفت: این تهدیدها کار ما را سخت تر کرده است. ما درصدد کمک و حمایت از شرکت های اقتصادی هستیم، اما راهکارهای پیش رو آنچنان هم ساده نیست. 

وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه روز سه شنبه قرار است وزرای خارجه سه کشور اروپایی با همتای ایرانی خود در بروکسل دیدار و گفتگو کنند، افزود: این دیدار برای این است که بدانیم ایران همچنان خواهان ماندن در توافق هسته ای هست یا نه؟ پایبندی ایران به توافق هسته ای و تمایل برای تداوم گفتگوها نشان می دهد که انگیزه های اقتصادی در کار است. 

ماس همچنین تاکید کرد: انگیزه اقتصادی ایرانی ها برای بقای توافق هسته ای طبیعی است، تنها نگرانی موجود خروج آمریکا از این توافق است.

این دیپلمات آلمانی برخورداری از یک توافق جامع تر را شایسته قلمداد و خاطرنشان کرد: نقش ایران در خاورمیانه در این توافق می تواند گنجانده شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید