سفیر اتریش: به‌طور کامل به برجام پایبندیم

کدخبر: ۲۱۳۵۶۴
سفیر اتریش در تهران گفت: یک روز پس از خروج آمریکا از برجام، دولت اتریش از طریق وزیر امور خارجه نگرانی عمیق خود را اعلام کرد و وزیر امور خارجه ما با قاطعیت تاکید کرد که از دید اتریش، رعایت قراردادها و پایبند بودن به آنها بسیار حائز اهمیت است.
سفیر اتریش: به‌طور کامل به برجام پایبندیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران، روز یکشنبه در حاشیه دیدار با شهردار کلانشهر رشت با بیان اینکه برجام در وین مورد مذاکره قرار گرفته و به امضا رسیده، اظهار کرد: کشور و دولت من این افتخار را داشت که میزبان این مذاکرات باشد. 

وی بیان کرد: اتریش در واقع هزینه ها و سرمایه گذاری های زیادی برای گفت وگوهای برجام انجام داد و مطمئن هستیم این سرمایه گذاری ها و هزینه هایی که انجام شد، سهمی از طرف اتریش برای ایجاد ثبات و صلح در منطقه خاورمیانه است. 

سفیر اتریش در ایران اضافه کرد: این کشور همه همت خود را به کار خواهد بست تا گفت و گوهایی که قرار است در چند روز آینده انجام شود، منتج به نتیجه موفقیت آمیز شود.

شولتز ادامه داد: رئیس جمهوری ایران دکتر روحانی، فرصتی را به کشورهای اروپایی داده که انگیزه های اقتصادی را پیشنهاد داده و بر مبنای آن، ایران را مجاب کنند که در قرارداد برجام باقی بماند و در این کار، ایران مهلت بسیار محدودی به اروپا داده و اروپا مایل است از این مهلت استفاده کند.

سفیر اتریش در کشورمان یادآور شد: در واقع نوبت، نوبت دیپلماسی ماست که این خواسته ملت ها را جامه عمل بپوشاند.

توافق جامع هسته‌ای وین با عنوان برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) به دنبال تفاهم هسته‌ای لوزان در تیر ماه سال 1394در اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه ۱+۵ شامل کشورهای چین، فرانسه، روسیه، انگلیس، آمریکا و آلمان منعقد شد و اجرایی شدن آن از دی ماه همان سال کلید خورد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید