آسمان کشور تا آخر هفته بارانی است

کدخبر: ۲۱۳۶۰۳
کارشناس هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی تا اواخر هفته در اکثر مناطق کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز؛ کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از فعالیت سامانه بارشی تا اواخر هفته در کشور خبر داد و گفت: امروز در مناطقی از شمال شرق، شرق، دامنه‌های شرقی البرز، شمال غرب و غرب کشور شاهد بارش باران به صورت رگبار، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود.

به گفته وی، امروز بعدازظهر بارش باران در استان‌های خراسان شمالی، نیمه‌شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات البرز، آذربایجان شرقی، شمال زنجان، شرق کردستان، شرق کرمانشاه و شمال لرستان شدت خواهد گرفت.

رفیعی از کاهش میزان غلظت آلاینده‌ها در مناطق غرب، جنوب غرب و جنوب تا اواخر وقت امروز خبر داد و گفت: اواخر وقت امروز شاهد افزایش گرد و غبار در جنوب شرق کشور و در برخی ساعات وزش باد شدید در این مناطق خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: امروز بعدازظهر افزایش ابر و احتمال رگبار باران همراه با وزش باد برای پایتخت پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه فردا صبح حداکثر دمای  استان 23 و حداقل 14 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فردا عمده فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور خواهد بود، افزود: روز دوشنبه برای بخشی از مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و برخی مناطق آذربایجان شرقی و شمال زنجان بارش شدید باران پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور در روزهای آتی، اظهار کرد: روز سه شنبه در نیمه شمالی، بخش هایی از مرکز و شرق کشور بارش باران ادامه خواهد داشت که شدت بارش برای این روز در نیمه شمالی خراسان رضوی، بخش‌هایی از مناطق خراسان شمالی و شمال سمنان، ارتفاعات شرق تهران و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود.

کارشناسی هواشناسی در اخطاریه‌ای نسبت به آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد و گفت: امروز برای استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، شرق استان‌های کردستان و کرمانشاه، شمال لرستان، قزوین، سمنان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها پیش بینی می شود که البته این امر در برخی مناطق کشور طی روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز رخ خواهد داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید