یک نماینده مجلس خبرداد؛ تلاش برای مداخله دولت در ازدواج در کنار مداخله در طلاق!

کدخبر: ۲۱۳۶۱۸
اقتصادنیوز: نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه نرخ طلاق در کشور افزایش آن چنانی ندارد در مقابل نرخ ازدواج کاهش معناداری دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا طیبه سیاوشی روز یکشنبه در کارگروه تخصصی زنان و خانواده در مشهد افزود: طبق بررسی ها، در فراکسیون پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در حوزه ازدواج کمتر مداخله شده و در این زمینه زیاد پیشقدم نشده ایم. 

وی اظهار داشت: بیشترین تلاش و مداخله در مورد طلاق بوده و در این زمینه سیاه نمایی می شود. 

نماینده تهران گفت: در مجلس تلاش می کنیم در کنار اجرای طرح مداخله در طلاق، طرح مداخله در ازدواج را نیز پیش ببریم. 

وی افزود: ازدواج آسان در برنامه ششم مطرح شده و بر ارائه مشاوره تا پنج سال پس از ازدواج و آموزش و مشاوره در مدارس در سنین پیش از ازدواج نیز تاکید شده است. 

سیاوشی اظهار داشت: اکنون طرحی به صورت آزمایشی در استان البرز در حال اجراست که طبق آن در صورت استفاده از پنج جلسه مشاوره مجوز ثبت ازدواج به زوجین داده می شود و امیدواریم این طرح موفقیت های مناسبی برای اجرا در همه مناطق کشور داشته باشد. 

وی گفت: در این زمینه به آماده سازی زیرساخت ها نیاز است که در این راستا اصلاحات قانونی در حوزه زنان را پیگیری می کنیم. 

سیاوشی افزود: طرح مداخله در طلاق نیز به صورت آزمایشی در خراسان رضوی در حال اجراست که امیدواریم این طرح را بتوانیم در دیگر نقاط کشور اجرا کنیم. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در سال جاری برای این استان هفت راهبرد اساسی ترسیم شده که ارتقای خدمات دولت و رعایت حقوق شهروندی، تداوم رونق تولید و اشتغال با رویکرد اقتصاد مقاومتی و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از آن جمله است. 

سید جواد حسینی افزود: ارتقای فعالیت های فرهنگی با رویکرد فرهنگ رضوی، ارتقای امنیت پایدار و توسعه همه جانبه آن، گسترش مشارکت نظام مند مردم و ارتقای نظام سلامت از دیگر راهبردهاست و دفتر امور زنان و خانواده استان نیز بر اساس این راهبردها اهداف عملیاتی خود را برای سال جاری تنظیم کرده است. 

وی اظهار کرد: 64 دستگاه اجرایی استان نیز باید برنامه جامع خود در حوزه بانوان را بر این اساس تنظیم و ارائه کنند. 

حسینی گفت: همچنین با محوریت سازمان ورزش و جوانان و مجمع مشورتی زنان استان طرح ازدواج آسان و موفق با هدف تعیین نقش دستگاه ها در این زمینه تدوین خواهد شد. 

در آمار‌های پایگاه جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور، 608 هزار و 977 ازدواج و 174 هزار و 597 طلاق سال گذشته در کشور ثبت شده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید