مروری بر جامانده های لیست کی روش

کدخبر: ۲۱۳۶۴۹
لیست 35 نفره تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2018 عصر دیروز اعلام شد. در این لیست چند غافلگیری وجود داشت و حضور بازیکنانی مثل استیون بیت آشور، سروش رفیعی، عبدالله زاده و امید نورافکن تعجب خیلی ها را برانگیخت. این در حالی است که جای چند بازیکن دیگر در این لیست خالی به نظر می رسد.
مروری بر جامانده های لیست کی روش

در فوتبال هر تیمی متناسب با اهداف، استراتژی، تاکتیک و ابزار، سیستم مورد نظر خود را انتخاب می کند. اما این قضیه در تیم های ملی متفاوت است و بسیاری از مربیان همچون کی روش، با تخصص و تبحر در یک سیستم خاص و اولویت قرار دادن آیتمی همچون "اهداف"، اقدام به گزینشِ "ابزار" می کنند.

با این تفاسیر پیش از هر چیز باید نگاه ویژه ای به اهدافِ کادرفنی تیم ملی در جام جهانی داشت و لیست اعلام شده را بر مبنای آن سنجید.

با این دید به سراغ ادامه مطلب و بررسی حضور بازیکنانی که شاید توانایی حضور در لیست 35 نفره را داشتند می رویم.

علی علیپور؛ گم شده میانِ لژیونرهای با کیفیت

آقای گل لیگ برتر فصل موفقی را پشت سر گذاشت. مطمئنا اگر لژیونرهای فوتبال کشورمان در پست مهاجم، آمادگی فعلی را نداشتند، علیپور یکی از گزینه های اصلی تیم ملی ایران بود. در هر صورت معمولا توجه ویژه ای به عنوان "آقای گل" هر کشور می شود اما کی روش با داشتن لژیونرهای آماده خطِ قرمز بر نام علیپور کشید؛ بازیکنی که در آینده ای نزدیک حرف های زیادی در رده ملی خواهد داشت.

صادق محرمی؛ خصوصیات تدافعی در اولویت قرار گرفت

در پست بکِ راست بازیکنان با کیفیت همچون وریا غفوری و رامین رضائیان حضور دارند. غفوری فصلی رویایی را سپری کرد اما رضائیان اوضاع چندان مناسبی نداشت. یکی دیگر از بازیکنان دعوت شده در این پست بیت آشور است، بازیکنی که خصوصیات تدافعی بیشتری دارد و شاید این عامل سبب شد کی روش روی نام محرمی خط بزند و آشور را ترجیح دهد. در هر صورت با توجه به سن و سال محرمی، وی نیز آینده روشنی خواهد داشت.

داریوش شجاعیان؛ مصدومیتِ بد موقع!

شنیده می شود داریوش شجاعیان در لیستِ 35 نفره کی روش قرار داشته که به دلیل مصدومیت جدی، از لیست خط خورده است. مسلما شجاعیان می توانست یکی از بازیکنان حاضر در این لیست باشد که با بدشانسی، فرصتِ حضور را از دست داد.

کمال کامیابی نیا؛ فراز و نشیب ها کار دست کمال داد

یکی از چالش های اصلی تیم ملی در جام جهانی پستِ هافبک دفاعی خواهد بود. در شرایطی که در دیدار نخست برابر مراکش، عزت اللهی به دلیل محرومیت قادر به همراهی ملی پوشان نیست، دستِ کی روش در این پست بسته خواهد بود. کامیابی نیا در این فصل فراز و نشیب بسیاری داشت و شاید اگر ثبات بیشتری داشت، در لیست 35 نفره کی روش قرار می گرفت.

محمدرضا حسینی؛ بیشتر بدرخش!

محمدرضا حسینی نیز این فصل در ذوب آهن عملکرد خیره کننده ای داشت اما برای رسیدن به تیم ملی باید درخشش بیشتری داشته باشد، مخصوصا که با وجود لژیونرهای با کیفیت و آماده، رقابت سختی را در پستِ وی شاهد هستیم. بازیکنانی همچون فرشید اسماعیلی نیز برای رسیدن به پیراهن تیم ملی نیاز به درخششِ بیشتری دارند و نکته امیدوار کننده در این خصوص، حضورِ پرتعداد اینگونه بازیکنان در لیگ کشورمان است که می تواند زمینه ساز شکل گیری آینده ای روشن برای تیم ملی باشد.

می توان به این لیست سیدمهدی رحمتی را نیز اضافه کرد، هرچند غیبتِ وی پیش از اعلامِ لیست قابل پیش بینی بود. گلری که در ماه های اخیر خوش درخشیده است و نشان داده در فرم ایده آل خود قرار دارد.

طرفداری

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید