بررسی گل مهم و حساس سیدجلال

کدخبر: ۲۱۳۸۷۹
تعویض دقیقه ۸۵ مصلح با احمدزاده، ارسال توپ به محوطه جریمه حریف، ضربه سر شایان مصلح و گل پرسپولیس برنامه‌ای بود که پرسپولیس در لیگ برتر مقابل گسترش‌فولاد هم با آن به گل رسیده بود.
بررسی گل مهم و حساس سیدجلال

 برانکو در شرایطی که مسلمان و کمال را روی نیمکت داشت، از وحید امیری و سیامک نعمتی ناامید شده بود و دستور تعویض‌شان را صادر کرد، فرشاد احمدزاده را هم بیرون کشید و در تعویضی عجیب، تمام امیدش را به شایان مصلح بست. دفاع ۱۸۸ سانتی‌متری پرسپولیس وارد زمین شد تا برای پرسپولیس گل بسازد. تبحر شایان روی توپ‌های هوایی، اتفاقی بود که پیش‌تر هم برانکو آن را مطرح کرده بود. برانکو بعد از تعویض عجیب مصلح با منشا در دربی گفته بود که از مصلح به خاطر قد بلندش و موفقیت در نبردهای هوایی استفاده کرد. طبق آمار متریکا، شایان مصلح در هر بازی لیگ به طور متوسط ۲،۴ نبردهوایی می‌برد. در حالی که این آمار برای بازیکنی مثل علیپور ۱،۴ است و جلال حسینی هم به طور متوسط ۲،۷نبرد موفق هوایی در هر بازی دارد. اتفاقی که برانکو را متقاعد کرده که جلوتر از ورود مسلمان، این شایان مصلح باشد که برای تغییر سرنوشت بازی وارد زمین شود. 

گل برتری پرسپولیس هم روی همین تاکتیک به ثمر رسید. توپ به آسمان محوطه جریمه حریف فرستاده شد و در آن‌جا شایان مصلح بالاتر از همه به توپ ضربه زد. توپ به دیگر مدافع تیم یعنی جلال حسینی رسید و سوپرمن پرسپولیس هم با یک ضربه دقیق، این تیم را به مرحله بعدی فرستاد. این گل شباهت زیادی به گل دقیقه ۹۵ پرسپولیس به گسترش‌فولاد داشت. در آن مسابقه هم مثل امشب شایان مصلح در دقیقه ۸۵ به جای فرشاد احمدزاده وارد زمین شد، توپ از میانه زمین به محوطه جریمه حریف ارسال شد، مصلح روی هوا بالاتر از همه ضربه زد و توپ را به هم‌تیمی‌اش پاس داد، سیامک نعمتی هم آن را گل کرد. به جز زننده گل، باقی ماجرا شبیه به گل امشب پرسپولیس بود. اتفاقی که نشان می‌دهد همه چیز طبق برنامه پروفسور پیش رفت و اصلا گل سیدجلال اتفاقی نبود.

سایت نود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید