عملکرد بیرانوند در مورد گرفتن شوت ها + آمار

کدخبر: ۲۱۴۰۵۹
دریافت یک گل در شبی که الجزیره فقط دو شوت در چارچوب داشت و قرار گرفتن پرسپولیس در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا بهانه دوباره هواداران پرسپولیس برای حمله به بیرانوند بود.
عملکرد بیرانوند در مورد گرفتن شوت ها  + آمار

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از  سایت نود، بیرانوند در قیاس با رقبای ایرانی‌اش راحت‌تر گل می‌خورد؟ برای پاسخ به این سوال از آمار سایت AFC و متریکا کمک گرفته شد. به استناد این دو مرجع آماری، بیرانوند خیلی هم راحت گل نمی‌خورد؛ هر چند که آمار ضعیف‌تری نسبت به حسین حسینی و رشید مظاهری دارد. طبق آماری که سایت AFC بعد از پایان بازی‌ها منتشر می‌کند، علیرضا بیرانوند یکی از دو شوت در چارچوب بازی شب قبل را گل خورد. اتفاقی که به کام هواداران پرسپولیس خوش نیامد و موجی از انتقاد را علیه این دروازه‌بان به راه انداخت. سکوهای آزادی انتظار نداشتند که شماره یک تیم ملی، از پشت محوطه جریمه شوت نه‌چندان سنگین رومارینیو را گل بخورد. در بازی دور رفت مقابل الجزیره هم بیرانوند ۳ تا از ۵ شوت در چارچوب حریف را گل خورد و تعداد مهارهایش از تعداد گل‌های خورده‌اش کمتر بود.

لیگ قهرمانان آسیا/ ۶۹درصد مهار

بیرانوند در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا‌ به‌جز بازی رفت مقابل السد در هیچ مسابقه دیگری گل نخورد. دروازه‌بان پرسپولیس برای ثبت پنج کلین‌شیت در دور گروهی مجبور به انجام ۱۲ واکنش شد. ضمن اینکه یکی از شوت‌های بازی رفت مقابل السد را هم مهار کرد تا در شش مسابقه، ۱۳ سیو ثبت کرده باشد. در کل بازی‌های لیگ قهرمانان این فصل، ۲۳ شوت به چارچوب دروازه پرسپولیس زده شد که بیرانوند ۱۶ تا از آن‌ها را دفع کرد و ۷ بار هم دروازه‌اش باز شد. یعنی این دروازه‌بان ۶۹درصد شوت‌های در چارچوب را مهار کرده است.

لیگ برتر/ ۷۹درصد مهار

در لیگ برتر هم هر چند که واکنش‌های بیرانوند به اندازه مهدی رحمتی تماشایی نبود و با حضور جلال حسینی، کمتر نیاز به سوپرواکنش بود، ولی میانگین مهار بیرانوند بالاتر از مهدی رحمتی است. طبق آمار متریکا، مهدی رحمتی ۷۷،۳درصد شوت‌های در چارچوب این فصل را مهار کرده، در حالی که این آمار برای علیرضا بیرانوند یک‌صدم بهتر از شماره یک استقلال است. اما دروازه‌بان پرسپولیس این رقابت را در قیاس با دو دروازه‌بان دیگر تیم ملی باخته است. حسین حسینی در هر بازی به طور میانگین حدود دو برابر بیرانوند مهار موفق دارد و ۴درصد هم شوت‌های در چارچوب بیشتری مهار می‌کند. حتی رشید مظاهری هم از بیرانوند پرکارتر است و ۲،۲ سیو در هر بازی دارد. در حالی که بیرانوند به طور متوسط در هر بازی لیگ برتر فقط ۱،۶ شوت در چارچوب مهار می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید