مقایسه توان نظامی ایران و آمریکا در آسمان

کدخبر: ۲۱۴۱۳۶
یک نشریه آمریکایی در مطلبی به مقایسه توان نظامی ایران و آمریکا در بخش نیروی هوایی پرداخته است.
مقایسه توان نظامی ایران و آمریکا در آسمان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، نشنال اینترست نوشته که پس از خروج آمریکا از برجام، درگیری نظامی آمریکا و ایران بعید نیست و در صورت درگیری نظامی احتمالا آمریکا به دنبال تغییر حکومت ایران خواهد بود.

این نشریه آمریکایی در ادامه به مقایسه توان نظامی دو کشور در حوزه نیروی هوایی پرداخته و نوشته است: اگر ارتش آمریکا علیه ایران اقدام کند، این دو کشور از بهترین تجهیزات نظامی خود استفاده خواهند کرد. بهترین ناوگان هواپیماهای جنگنده خمپاره‌ای ایران Grumman F-14   است. نیروی هوایی ایران، قبل از انقلاب اسلامی توانست 80 فروند جنگنده‌های قدرتمند نسل چهارم را خریداری کند. علاوه بر این، ایران 714 موشک هوایی (AIM-54A Phoenix) را خریداری کرده است که دارای قدرت حدود 100 مایل دریایی هست.

F-14A به عنوان یک هواپیمای جت در سال 1974 با نیروی دریایی ایالات متحده وارد خدمت شد و مجهز به رادار داپلر پالس دوربرد AWG-9 است که طیف وسیع 115 مایل دریایی را در بر خواهد داشت و به طور همزمان 6 بمب افکن دشمن را هدف قرار دهد.

ایران، هم اکنون تانک‌های خود را با هواپیماها و سلاح‌های جدید ارتقا داده است، اما فقط تعداد انگشت شماری از F-14 های تهران در شرایط پروازی هستند، شاید 20 هواپیما در حال حاضر قابلیت استفاده داشته باشد. در صورت جنگ، F-14  اولین خط دفاع ایران در برابر یک حمله آمریکایی خواهد بود.

جنگنده برترهوایی لاکید مارتین F-22A ، راکت قدرتمند آمریکایی در این جنگ خواهد بود. این جنگنده در مقایسه با قدیمی F-14، یک شگفتی تکنولوژیکی است و با برخی از سنسورهای پیچیده تر که تاکنون برای یک هواپیمای نظامی طراحی شده است، مجهز شده است.

F-22 ترکیبی از سرعت فوق العاده بالا است و می تواند یک F-14 را از ده ها مایل دریایی مورد هدف قرار دهد. این دو جنگنده در آمریکا و ایران شباهت ها و تفاوت های بسیاری دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید