احمد خاتمی: بیانیه احمدجنتی بیانیه خبرگان نیست

کدخبر: ۲۱۴۲۲۷
احمد خاتمی گفت: بیانیه منتشر شده در خصوص برجام، نه بیانیه مجلس خبرگان و نه حتی هیات رئیسه این نهاد بود. این بیانیه با سربرگ رئیس و به امضای آیت الله جنتی رسیده است.
احمد خاتمی: بیانیه احمدجنتی بیانیه خبرگان نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ سید احمد خاتمی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری روز چهارشنبه در محل دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم گفت: بیانیه منتشر شده در خصوص برجام از طرف رئیس مجلس خبرگان رهبری بوده است. این که در رسانه ها چنین منعکس شد که این بیانیه مجلس خبرگان رهبری است، انعکاس درستی نبود.

وی ادامه داد: بنابراین در تحلیل بیانیه آیت الله جنتی در خصوص موضوع برجام که از جایگاه رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان شد، می توان گفت مساله مورد نظر ایشان این بوده است که مذاکره کنندگان هسته ای می خواستند تعهدهای لازم را از طرف های دیگر بگیرند اما نتوانستند.

وی گفت: البته در آغاز به خاطر تعجیلی که صورت گرفت، این بیانیه در سایت خبرگان رهبری با نام بیانیه مجلس خبرگان منتشر شد، اما بلافاصله این مطلب اصلاح و نوشته شد بیانیه رئیس مجلس خبرگان رهبری؛ نشانه آن هم این است که بیانیه هایی که برای مجلس خبرگان رهبری است، نام آن مجلس در بند بند موارد ذکر می شود، اما دراین بیانیه نامی از مجلس خبرگان رهبری به میان نیامده است.

خاتمی اضافه کرد: رئیس مجلس خبرگان رهبری به عنوان یک فقیه صاحب نظر و خدوم نظام اسلامی، این بیانیه را صادر کرد و انتظار می رفت پس از اصلاح عنوان بیانیه، کسانی که می خواستند در مورد آن اظهار نظر کنند، این مطلب را مورد توجه قرار دهند که بیانیه از سوی رئیس مجلس خبرگان رهبری بوده است نه خود مجلس خبرگان.

وی گفت: احساس می کنم عده ای به دنبال تخریب خبرگان رهبری و نماز جمعه هستند و به بهانه بیانیه ای که از سوی خبرگان رهبری هم نیست، این گونه نهادهای سرمایه نظام را می کوبند که به نظر می رسد این کار صحیحی نیست.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی در این کشور همه حق اظهار نظر هم در مسائل جزیی و هم در موضوع های کلی و از جمله مسائل سیاسی دارند، قانون و نظام ما بر این اساس شکل گرفته است، بنابراین رئیس مجلس خبرگان رهبری هم حق اظهار نظر دارد؛ برای دیگران حق اظهار نظر قایل هستید، اما رئیس مجلس خبرگان رهبری این حق را ندارد!؟

وی بیان کرد: این که گفته می شود مجلس خبرگان رهبری در مسائل دیپلماسی خارجی دخالت کرده است، صحیح نیست، این بیانیه رئیس مجلس خبرگان رهبری است، که در آن هم رئیس مجلس خبرگان رهبری در امری دخالت نکرده و تنها نظر خود را بیان کرده است، دخالت وقتی است که با اعمال قدرت بخواهند موضع و نظری را تغییر دهند، حقیقت آن است که فرهیختگان در ارائه نظرهای خود آزاد هستند و آیت الله جنتی هم در این رابطه نظر خود را به عنوان توصیه ارائه کرده است و نام توصیه هم دخالت نیست.

خاتمی همچنین گفت: آیت الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، به بنده پیغام داد و خواست که در نشست خبری بیان کنم که ایشان از زحمات طاقت فرسای مذاکره کنندگان هسته ای تجلیل می کند.

وی ادامه داد: زحمت های مذاکره کنندگان هسته ای کشور که به تعبیر رهبر معظم انقلاب عرق ریختند و زحمت کشیدند، جای انکار ندارد و رهبری نظام آن ها را امین نامیدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید