سفیر انگلیس: لندن از همکاری تجاری با ایران حمایت می‌کند

کدخبر: ۲۱۴۳۳۰
اقتصادنیوز : سفیر انگلیس در تهران گفت: امضای قرارداد توسعه میدان کرنج در جنوب شرقی رامهرمز در استان خوزستان در زمان مناسبی انجام می‌شود و دولت انگلیس از این موافقت نامه و همکاری تجاری حمایت می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، راب مک‌ایر شامگاه چهارشنبه در آیین امضای موافقتنامه اصولی (HOA) توسعه میدان کرنج اظهار داشت: این قرارداد جلوه‌ای از تعهد تجاری انگلیس برای حضور در ایران است و لندن از آن حمایت می‌کند.

وی افزود: دولت انگلیس بر حمایت از تجارت با ایران تاکید دارد.

وی یادآور شد: در دیدار روز گذشته (سه شنبه) «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران با طرف‌های اروپایی برجام، اروپایی ها به تضمین منافع ایران در توافق نامه هسته ای تاکید کردند.

سفیر انگلیس در ایران افزود: مدیرعامل کنسرسیوم پرگس به‌طور ویژه برای امضای این موافقتنامه توسعه میدان نفتی کرنج به تهران سفر کرد.

  انگلیس بر اجرای برجام متعهد است

وی با بیان این که دولت انگلیس بر اجرای برجام متعهد است، افزود: سایر کشورها نیز بر این توافق هسته ای پایبند خواهند بود و به تبادلات تجاری با ایران ادامه می دهیم.

مک‌ایر ادامه داد: سرمایه گذاری از طرف شرکت های خصوصی انجام می شود و ارتباطی به دولت ندارد.

وی خاطر نشان کرد: شرکت های تجاری بر اساس شرایطی که دارند تصمیم می گیرند.

وی با بیان این که میان ما و شرکای اروپایی با آمریکا، اختلاف نظر وجود دارد، گفت: از شرکت هایی که تمایل به کار در ایران دارند حمایت می کنیم.

به گزارش ایرنا، موافقتنامه اصولی (HOA) بین المللی نفتی ایران برای توسعه میدان نفتی کرنج با کنسرسیوم بین المللی پرگس (Pergas) شامگاه امشب (چهارشنبه) با حضور «بیژن زنگنه» وزیر نفت و مسوولان ارشد صنعت نفت، امضا شد.

در صورت نهایی شدن قرارداد توسعه این میدان، امکان دستیابی به تولید روزانه حداکثر 200 هزار بشکه و تولید تجمعی حدود 655 میلیون بشکه در 10 سال آینده با برآورد هزینه‌های سرمایه ای مستقیم معادل یک میلیارد و 167 دلار و هزینه های غیرمستقیم معادل 187 میلیون دلار وجود دارد.

فشار افزایی مخزن تا فشار اولیه با افزایش حدود سه برابری تزریق گاز نسبت به وضعت کنونی، احداث ایستگاه های تراکم و تزریق گاز با ظرفیت 800 میلیون فوت مکعب در روز، ساخت تاسیسات جمع آوری و انتقال گاز همراه با ظرفیت 280 میلیون فوت مکعب در روز و حفاری 35 حلقه چاه از مهمترین بخش‌های این قرارداد، است.

با اجرای کامل این طرح ضمن افزایش ظرفیت تولید نفت خام کشور، زمینه های اشتغال گسترده ایجاد می شود.

کنسرسیوم بین ‌المللی پرگس با هدف توسعه میدان ‌های هیدروکربوری از 11 شرکت اروپایی، آسیایی و کانادایی تشکیل شده است که در حوزه‌های مختلفی از بالادست تا پایین‌دست صنعت نفت فعالیت دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید