ارتش یمن به پایگاه نظامی عربستان حمله کرد

کدخبر: ۲۱۴۹۰۴
اقتصادنیوز؛ رسانه‌های یمنی تصاویری از حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه ام.بی.سی عربستان در جیزان و کنترل این نیروها بر آن منتشر کردند.
ارتش یمن به پایگاه نظامی عربستان حمله کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب؛ درگیری‌های شدید میان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از یک سو و نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و نیروهای ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان از سوی دیگر بار دیگر در منطقه حرض در استان حجه در مرز با عربستان آغاز شده و نیروهای ائتلاف عربی تلاش دارند زیر پوشش هوایی شدید جنگنده‌ها و هلی‌کوپترهای آپاچی، خود را به پایگاه‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در این منطقه برسانند.

در حالی که رسانه‌های یمنی تصاویر این حمله را منتشر کردند، رسانه‌های عربستانی از کشته شدن پنج سرباز عربستانی در درگیری با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نجران و جیزان خبر دادند.

همچنین درگیری‌های شدید میان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از یک سو و نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و نیروهای ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان از سوی دیگر بار دیگر در منطقه حرض در استان حجه در مرز با عربستان آغاز شده و نیروهای ائتلاف عربی تلاش دارند زیر پوشش هوایی شدید جنگنده‌ها و هلی‌کوپترهای آپاچی، خود را به پایگاه‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در این منطقه برسانند.

در مقابل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با آتش توپخانه استحکامات نظامی نیروهای هادی و ائتلاف عربی در گذرگاه مرزی الطوال در جیزان عربستان را که به منطقه مرزی حرض منتهی می‌شود، هدف قرار دادند.

در استان الجوف در شرق یمن که هم مرز با عربستان است نیز ده‌ها تن از نیروهای هادی در کمین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کشته و زخمی شدند.

علاوه بر این جنگنده‌های ائتلاف عربی حملات هوایی خود علیه مناطق پراکنده‌ای در دو منطقه در جنوب استان الحدیده در غرب یمن را افزایش دادند که این امر موجب خساراتی گسترده به دارایی‌های مردم شد.

همچنین درگیری‌ها میان نیروهای طارق صالح، برادرزاده رئیس جمهور پیشین یمن که مورد حمایت امارات است با ارتش و کمیته‌های مردمی در جنوب استان الحدیده ادامه یافت.

در استان صعده نیز نیروهای ائتلاف ضد یمن حملات موشکی و توپخانه‌ای خود علیه ناحیه العطغین در منطقه مرزی کتاف و برخی مناطق پراکنده در جنوب غرب استان را از سر گرفتند.

نیروهای این ائتلاف مدعی پیشروی در برخی پایگاه‌ها در ناحیه العطغین در منطقه مرزی کتاف در نجران شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید