پیش بینی تداوم کاهش فروش تبلت ها

کدخبر: ۲۱۴۹۴۵
بر اساس جدیدترین پیش بینی صورت گرفته، فروش تبلت ها در سه ماهه دوم 2018 روند نزولی خود را ادامه می دهد.
پیش بینی تداوم کاهش فروش تبلت ها

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از کلیک، انتظار می رود که بازار تبلت ها در سه ماهه دوم 2018 کوچک تر شود. بر اساس پیش بینی که توسط DigiTimes صورت گرفته است، فروش تبلت ها در سه ماهه دوم 2018 روند کاهشی در پیش می گیرد. آمارهای مربوط به فروش تبلت ها در سه ماهه پایانی سال 2017 خبر از کاهش 13 درصدی فروش این گجت ها نسبت به سال گذشته میلادی می دادند.

در سه ماهه چهارم سال 2017، تعداد تبلت های فروخته شده در بازارهای جهانی به 49.6 میلیون دستگاه رسید که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، امسال کاهش 7.9 درصدی را شاهد هستیم. در سه ماهه چهارم 2016 قریب به 53.8 میلیون تبلت در بازار فروخته شد (بازار تبلت ها و ساعت های هوشمند هنوز زنده است).

این کاهش فروش تبلت ها در سه ماهه اولیه 2018 ادامه پیدا کرد؛ به گونه ای که در این بازه زمانی تنها 33 میلیون تبلت به فروش رسید. این میزان فروش به معنای کاهش 28.2 درصدی نسبت به سه ماهه قبلی و کاهش 14.9 درصدی نسبت به سال گذشته است.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی DigiTimes، انتظار می رود در سه ماهه دوم 2018 فروش تبلت ها نسبت به سه ماهه اولیه سال جاری میلادی کاهش پیدا کرده و به 31.06 میلیون دستگاه برسد. با وجود اینکه اپل از آیپدهای جدید خود برای سال 2018 رونمایی خواهد کرد، به احتمال زیاد فروش بازار تبلت ها در ادامه سال روند کاهشی داشته باشد.

اپل اوایل سال جاری میلادی از آیپد جدید خود برای مصارف آموزشی رونمایی کرد. این تبلت قیمت پایه ای برابر با 329 دلار دارد و از اپل پنسل نیز پشتیبانی می کند. انتظار می رود فروش تبلت های اپل با معرفی آیپدهای جدید در سه ماهه دوم سال افزایش پیدا کند.

از سوی دیگر، آمازون قصد دارد برای تبلت های خود فروش ویژه ای را در 10 جولای در نظر گیرد که این امر باعث افزایش فروش تبلت های تولیدی این فروشگاه اینرنتی خواهد شد. در حالی که انتظار می رود فروش تبلت های اپل و آمازون در ادامه سال جاری میلادی افزایش پیدا کند، عدم وجود شرکت مطرح دیگری در این بخش از بازار به معنای کاهش فروش کلی تبلت ها در سال 2018 است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید