ولایتی: اروپایی‌ها یکی به نعل می‌زنند یکی به میخ

کدخبر: ۲۱۵۰۷۳
اقتصادنیوز: مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با اشاره به موضوع برجام با بیان این که برخی از اعضای اتحادیه اروپا یکی به نعل می‌زنند و یکی به میخ، گفت: تناقض‌گویی در گفتار مقامات اروپایی شک برانگیز است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علی اکبر ولایتی در نشست خبری روز ملی اهدای عضو در پاسخ به سوالی در رابطه با انتخابات عراق عنوان کرد: ما بسیار خوشحالیم و به مردم و دولت عراق تبریک می‌گوییم که انتخابات خود را در کمال آرامش انجام داده‌اند و هر چه مردم عراق بپسندند برای ما نیز مطلوب است. خوشبختانه دولت و مردم عراق اجازه دخالت‌های خارجی را به کسی نداده و نخواهند داد و این انتخابات نیز به خوبی انجام شد.

وی افزود: اصل این است که انتخابات در آرامش و بدون هر گونه خدشه‌ای انجام شد و این مسئله برای ما به عنوان همسایه عراق بسیار مهم است و برای مردم عراق آرزوی خوشبختی داریم و می‌توان مطمئن بود که به سعادت می‌رسند.

ولایتی همچنین در رابطه با بحث برجام و مذاکرات مسئولین ایران با نمایندگان اتحادیه اروپا عنوان کرد: متاسفانه برخی از اعضای اتحادیه اروپا یکی به نعل می‌زنند و یکی به میخ یعنی از یک طرف می‌گویند که به برجام ملزم هستند ولی از طرف دیگر در حوزه اقتصادی برخی از آنان در پی توسعه اقتصادی با ایران هستند ولی برخی از مقامات رسمی اروپایی در این رابطه تضمینی نداده و عنوان می‌کنند که قرار نیست جلوی آمریکا بایستیم. این تناقض گویی در گفتار مقامات اروپایی شک برانگیز است و امیدواریم با مذاکرات مسئولین دولت ایران تمهیدات لازم برای اخذ تضمین اندیشیده شود؛ چرا که نمی‌توان به افرادی که به صورت متناقض صحبت می‌کنند اطمینان کرد.

وی در این رابطه به شرکت توتال فرانسه اشاره کرد و گفت: در ابتدا با تبلیغ و اقدامات نمایشی اقدام کردند ولی موقع عمل عنوان می‌کنند که نمی‌توانیم در مقابل فشار آمریکا بایستیم و با این اقدامات عملا برجام یک طرفه می‌شود.

ولایتی در پایان عنوان کرد: نظر قاطع جمهوری اسلامی ایران از لسان مقام معظم رهبری این است که تضمینی جدی گرفته شود که هیچ خدشه‌ای نپذیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید