آمریکا برای ایران چه نقشه‌ای کشیده است؟

کدخبر: ۲۱۵۲۲۹
اقتصادنیوز: قرار است روز دوشنبه مایک پامپئو از «استراتژی جامع» درباره ایران رونمایی کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزاروز، فردا، در سخنرانی‌ای که در بنیاد هریتج واشنگتن انجام می‌شود، پامپئو نشان می‌دهد چگونه اروپا، آمریکا و دیگر کشورها می‌توانند با توانایی‌های هسته‌ای و نظامی ایران مقابله کنند. 

برایان هوک، از مشاوران پامپئو، گفته است: «ترامپ خارج‌شدن از توافق هسته‌ای را به چشم فرصت نگاه می‌کند، نه ایجاد شکافی خودخواسته، آنطور که رهبران دیگر کشورها می‌گویند. هدف این است که دستورکار جدید و مؤثری برای مقابله با تهدیدهای ایران ارائه شود.»

هوک اطمینان داد که تلاش می‌کنند به «توافقی به‌مراتب بهتر از آنچه سال ۲۰۱۵ انجام شد» برسند.

روز جمعه، «نیویورک‌تایمز» از طرحی برای به‌راه‌انداختن مذاکراتی دیگر، با حضور کشورهایی چون ژاپن و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، پرده برداشت.

هتر نوئارت، سخنگوی وزارت خارجه، هم در نشستی مطبوعاتی با خبرنگارها درباره این طرح گفت: «ایالات متحده سخت تلاش خواهد کرد ائتلافی مشابه ائتلاف علیه داعش تشکیل دهد، به‌شکلی که کشورهای بسیاری را از سراسر دنیا گرد هم آوریم تا آنها نگاهی واقع‌بینانه به رژیم ایران داشته باشند - نه فقط از دریچه توافق هسته‌ای، بلکه به‌واسطه تمام فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌اش که تنها تهدیدی برای منطقه نیستند، بلکه تهدیدی برای گستره بزرگتری از دنیا هستند.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید