نامه ترانه علیدوستی به موگرینی + عکس

کدخبر: ۲۱۵۴۷۲
اقتصاد نیوز: روشنفکرهای جهان، آن‌هایی که در دنیای آکادمیک برای خودشان اسم و رسمی دارند و برخی هنرمندان، که در میان‌شان نام‌های ایرانی آشنایی دیده می‌شود، در نامه‌ای از فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواسته‌اند در برجام بماند و در مقابل تصمیمات آمریکا ایستادگی کند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از روزآروز؛ در این نامه آمده: «در زمانه‌ای که جهان با بی‌ثباتی فزاینده «عصر افراط‌ها» روبه‌روست، نباید یکی از دستاوردهای بزرگ دیپلماتیک قرن ۲۱ به هدر رود. در حالی‌که برجام نشان داد گفت‌وگو و دیپلماسی امکان‌پذیر است، نباید با وقایع اخیر و سرپیچی رئیس‌جمهور آمریکا از توافق، این پیام به جهان فرستاده شود که عمر صلح، کوتاه است. مردم ایران از دیپلماسی حمایت کرده‌اند. اکنون وظیفه جامعه بین‌الملل است تا نشان دهد تصمیمی درست اتخاذ شده و تعهدهای پذیرفته‌شده به نحو مؤثر اجرا خواهد شد.»

از جمله امضاءکنندگان این نامه جودیت باتلر، نوآم چامسکی، فردریک جیمسون، دیوید هاروی، اسلاوی ژیژک، ترانه علیدوستی، سعید پیوندی، محمد توکلی طرقی، عبدالکریم سروش، علی میرسپاسی، آصف بیات تورج اتابکی، هما کاتوزیان، تریتا پارسی، پرویز تناولی، مسعود بهنود، کورنل وست، فرخ نگهدار و... بودند.

2

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید