کره‌شمالی خبرنگاران کره جنوبی را به سایت هسته‌ای راه نداد

کدخبر: ۲۱۵۴۹۸
اقتصادنیوز: وزارت اتحاد کره جنوبی گفت عدم مجوز برای حضور خبرنگاران این کشور در هنگام تخریب سایت اتمی کره شمالی، باعث تاسف است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، کره جنوبی درباره اقدام کره شمالی در ممانعت از حضور خبرنگاران برای تخریب سایت آزمایش اتمی پانجی-ری اظهار تاسف کرد.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، لیستی از خبرنگاران رسانه‌های کره جنوبی برای حضور در مراسم تخریب سایت اتمی کره شمالی آماده شده بود که در اختیار کره شمالی قرار گرفت اما حضور آنان با موافقت پیونگ یانگمواجه نشد. 

کره جنوبی ضمن ابراز تاسف از این بابت گفت «ما فکر می‌کنیم ناامیدکننده و تاسف‌برانگیز است که خبرنگاران (کره جنوبی) نمِ‌توانند به کره شمالی بروند». 

قرار است در روزهای ۲۳ تا ۲۵ ماه می کره شمالی سایت آزمایش اتمی پانجی-ری را در حضور خبرنگاران خارجی تخریب کند.

چو میونگ-گیون وزیر اتحاد کره جنوبی اظهار امیدواری کرد، کره شمالی همانطور که وعده داده است سایت آزمایش اتمی خود را تخریب کند.  

بعد از آنکه سران دو کره دیداری تاریخی در روستای آتش بس مرزی در روز ۲۷ آوریل داشتند، کره شمالی با خلع سلاح اتمی و تخریب سایت آزمایش اتمی خود موافقت کرد. در آن دیدار تاریخی مقرر شد، سران کره شمالی و آمریکا نیز با یکدیگر دیدار کنند و دیدار دومی میان مقامات دو کره برگزار شود. 

هفته گذشته یک روز پیش از دیدار دوم مقامات دو کره، کره شمالی به دلیل برگزاری رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره، این دیدار را لغو و تهدید به لغو دیدار با آمریکا کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید